INTERIA.PL w fabryce vipera

Takich okazji nie mamy zbyt wiele. Tym razem jednak udało się. Reporter INTERIA.PL był w fabryce, w której wytwarza się słynne na całym świecie vipery.

Conner Avenue Assembly Plant. To tu widzieliśmy jak produkuje się te kultowe auta Dodga. Dziennie powstaje ich zaledwie 8. Podczas gdy większość fabryk posługuje się setkami najnowocześniejszych robotów i automatów zakład Conner Avenue Assembly Plant w Detroit wciąż kultywuje tradycje produkcji ręcznej.

Produkcja ta odbywa się na linii o długości 215 metrów przy 26 stanowiskach roboczych, obsługiwanych przez 48 specjalnie wybranych w tym celu montażystów, zwanych Craftpersons (Specjaliści).

Dodge viper składa się z siedmiu podstawowych komponentów montażowych: tablica przyrządów, zbiornik paliwa, moduły zawieszenia kół, koła i ogumienie, moduł chłodzenia, zespół klapy tylnej nadwozia oraz kompletny silnik.

Za wyjątkiem silnika, komponenty te przyjeżdżają do Conner Avenue AP z zewnątrz. Poza zakładem odbywa się tłoczenie, odlewanie i zgrzewania odpowiednich elementów pojazdu, a gotowe panele nadwozia dostarczane są na linię produkcji już w stanie polakierowanym.

Reklama

Na 24-stanowiskowej linii powstaje nowy, 600-konny silnik SRT V-10. Jest ona obsługiwana przez dziewięciu specjalistów, którzy swym nazwiskiem poświadczają jakość montażu każdej jednostki napędowej - zanim zostanie zamontowana do samochodu.

Jeszcze przed zamontowaniem paneli nadwozia każdy viper poddawany jest testowi na hamowni (rolkach), podczas którego sprawdzana jest praca zespołów auta na wszystkich sześciu przełożeniach skrzyni biegów - aż do prędkości 145 km/h.

W porównaniu do innych zakładów Conner Avenue to niemal manufaktura, ale dodge vipera, legendy Ameryki nie da się budować w żaden inny sposób.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: fabryka
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy