Uważaj, co udostępniasz! OC zależne od postów na "fejsie"!

Tzw. portale społecznościowe dają młodym pokoleniom ogromne możliwości dzielenia się z innymi swoimi przekonaniami i własnym spojrzeniem na niezliczone kwestie.

Lepiej uważać, co się lubi...
Lepiej uważać, co się lubi...Informacja prasowa (moto)

Trzeba jednak pamiętać, że tzw. media społecznościowe to broń obosieczna. Coś, co raz trafi do internetu, zostaje w nim na zawsze...

Na pomysł wykorzystania serwisów społecznościowych w nowej roli wpadli niedawno przedstawiciele brytyjskiej firmy ubezpieczeniowej Admiral. Działające na lokalnym rynku od 1993 przedsiębiorstwo postawiło sobie za cel stworzenie internetowego systemu zbierającego dane o kierowcach. Na podstawie informacji zamieszczanych w portalach społecznościoiwych system - automatycznie - dokonywać miał oceny osobowości kierowcy i obliczać stopień ryzyka stwarzanego przez niego za kierownicą. Nie trzeba chyba dodawać, że pozyskane w ten sposób dane wpływać miały na wysokość składki ubezpieczeniowej!

System opracowany został z myślą o świeżo upieczonych kierowcach spędzających dużo czasu w wirtualnej rzeczywistości. W tym celu opracowano aplikację o nazwie "firstcarquote", która miała pozyskiwać informacje o użytkownikach za pośrednictwem Facebooka. Analiza zamieszczanych przez nich postów wpływać miała na ocenę ryzyka spowodowania wypadku.

Ostatecznie pomysły firmy ubezpieczeniowej pokrzyżowali przedstawiciele portalu społecznościowego, którzy uznali takie działanie za niezgodne z regulaminem. Ubezpieczyciel musiał więc zrewidować plany. Proponowana przez firmę ostateczna forma usługi umożliwia użytkownikowi "dobrowolne zintegrowanie swojego konta firstcarquote z facebookiem". Ubezpieczyciel zapewnia jednak, że firma nie ma dostępu do prywatny kont użytkowników i nie analizuje ich aktywności w "social media" pod kątem wysokości stawek ubezpieczenia.

Obecnie "firstcarquote" - jest wirtualną wyszukiwarkę pojazdów. Dzięki niej - odpowiadając na kilka prostych pytań - młodzi kierowcy, za pośrednictwem Internetu - mogą dowiedzieć się, w które marki i modele pojazdów powinni zainwestować, by płacić jak najniższe składki ubezpieczenia.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas