Ursus Elvi - elektryczny dostawczak z Polski

emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Udostępnij

Na trwających w Niemczech targach technologiczno-przemysłowych Hannover Messe 2017 nie zabrakło producentów z Polski. Impreza była świadkiem premiery prototypowego auta spod znaku Ursusa - dostawczego modelu Elvi 3,5 t.

Ursus Elvi
Ursus ElviInformacja prasowa (moto)

Pojazd jest wspólnym dziełem firm H.CEGIELSKI-POZNAŃ S.A. i Ursus S.A. Przy okazji niemieckiej imprezy oficjalnie zainaugurowano współpracę obu polskich producentów. Umowę sygnowali: Andrzej Zarajczyk, przewodniczący Rady Nadzorczej Ursus SA. i Wojciech Więcławek, Prezes Zarządu H.CEGIELSKI-POZNAŃ S.A. Uroczystość odbyła się w obecności wicepremiera Mateusza Morawieckiego, Jadwigi Emilewicz, podsekretarza stanu w ministerstwie rozwoju, oraz Tomasza Pisuli, Prezesa Zarządu PAIH.

Zgodnie z zawartym porozumieniem HCP opracuje silniki, a Ursus zajmie się pracami konstrukcyjnymi nad samym autem i wyprodukuje pojazd. Docelowo samochód o masie własnej do 3,5 tony będzie miał minimalną ładowność 1100 kg. Zasięg na jednym ładowaniu wynosić ma około 150 km. Prędkość maksymalna to 100 km/h.

Model, który jest przedmiotem podpisanej wczoraj umowy, oferowany będzie w dwóch wersjach napędowych. W pierwszym przypadku indukcyjny, pięciofazowy silnik trakcyjny (umieszczony centralnie) dysponować ma mocą 60-70 kW. Producenci przewidują też odmianę wyposażoną w dwa elektryczne silniki o mocy 35 kW - po jednym na każdą z osi pojazdu. Polscy konstruktorzy pracują również nad możliwością zabudowania silników trakcyjnych w kołach. Prąd magazynowany będzie w litowo-jonowych akumulatorach. Użytkownik ma mieć możliwość ich szybkiego doładowania do około 90 proc. pojemności w czasie zaledwie 15 minut.

Ursus Elvi 3,5 t

Ursus Elvi 3,5 t.
Ursus Elvi 3,5 t.
Ursus Elvi 3,5 t.
Ursus Elvi 3,5 t.
Ursus Elvi 3,5 t.
Ursus Elvi 3,5 t.

"Napęd, którym dysponujemy to najnowocześniejsza technologia na świecie, wyprzedzająca rozwiązania oferowane przez konkurencję. Innowacyjne napędy z indukcyjnymi silnikami pięciofazowymi wyróżnia podwyższony moment obrotowy. Jest o 15 proc. większy, niż rozwiązania dostępne na rynku. Nasze rozwiązanie wyróżnia też bezczujnikowe sterowanie silnikiem, które zapewnia ekstremalnie wysoką sprawność. Nasze napędy są mniejsze, a przez to lżejsze, przez co idealnie nadają się do zastosowania w pojazdach. HCP jest też producentem stacji do ładowania tego typu pojazdów. Nasze rozwiązania stwarzają więc dogodne warunki dla rozwoju technologii elektromobilności w Polsce" - stwierdził Wojciech Więcławek, Prezes Zarządu H.CEGIELSKI-POZNAŃ S.A.

Ursus ElviInformacja prasowa (moto)

Zaprezentowany w Hanowerze pojazd posiada trzyosobową kabinę. Producenci mówią o możliwość dobrania różnego rodzaju zabudowy. Do wyboru będą m.in np. zabudowa skrzyniowa, kontenerowa lub specjalistyczna w zależności od potrzeb i specyfiki pracy potencjalnego kontrahenta. Wszelkie parametry zamawianego pojazdu będzie można dopasować do indywidualnych potrzeb klienta. Wersja produkcyjna mierzyć ma około 2 m wysokości, aby pojazd bez problemu mógł wjechać na parking podziemny np. w centrum handlowym.

Andrzej Zarajczyk - przewodniczący Rady Nadzorczej Ursus SA  - nie ukrywa, że liczy na zainteresowanie klientów z branży pocztowej, komunalnej czy segmentu hotelarskiego.

Paweł Rygas

emptyLike
Lubię to
Lubię to
like
0
Super
relevant
0
Hahaha
haha
0
Szok
shock
0
Smutny
sad
0
Zły
angry
0
Udostępnij
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Przejdź na