Über Golf o mocy 380 KM?

Brytyjskie magazyny "Auto Express" i "Autocar" donoszą, że już w kwietniu Volkswagen pokaże w Pekinie ekstremalną wersję Golfa R z silnikiem o mocy około 380 KM.

Volkswagen Golf R
Volkswagen Golf RVolkswagen

Golf R z przydomkiem Evo miałby korzystać z tej samej jednostki 2.0 TSI, co standardowa "erka". Jej moc zostałaby jednak podniesiona z 300 do około 380 KM, a maksymalny moment obrotowy - z 380 do 450 Nm.

Za przeniesienie siły napędowej do kół obu osi odpowiadałaby 6-biegowa skrzynia DSG oraz układ Haldex.

Golf R Evo ma być nie tylko mocniejszy, ale i lżejszy. Po zamontowaniu elementów karoserii z włókien węglowych jego masa własna mogłaby spaść poniżej 1400 kg (standardowa "erka" waży 1476 kg).

Niemcy mają już zresztą doświadczenie z lekkimi materiałami - dzięki zastosowaniu włókien węglowych i aluminium masę prototypowego Audi TT Ultra Quattro, zaprezentowanego w ubiegłym roku w Austrii, udało się obniżyć o 300 kg.

Volkswagen Golf R

Volkswagen Golf R

Volkswagen Golf RVolkswagen
Volkswagen Golf RVolkswagen
Volkswagen Golf RVolkswagen
Volkswagen Golf RVolkswagen
Volkswagen Golf RVolkswagen
Volkswagen Golf RVolkswagen
Volkswagen Golf RVolkswagen
Volkswagen Golf RVolkswagen
Volkswagen Golf RVolkswagen
Volkswagen Golf RVolkswagen
Volkswagen Golf RVolkswagen
Volkswagen Golf RVolkswagen
Volkswagen Golf RVolkswagen
Volkswagen Golf RVolkswagen
Volkswagen Golf RVolkswagen
Volkswagen Golf RVolkswagen

380-konny Golf mógłby konkurować z Mercedesem A 45 AMG z jednostką o mocy 360 KM, również napędzający koła obu osi. Podobny zespół napędowy miałby też trafić do Audi S3 z pakietem Plus, pozycjonowanym pomiędzy "zwykłym" S3 a planowanym RS 3.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas