Trzy litery i trzy cylindry. Nowy LBX to pierwszy Lexus z taką hybrydą

Debiut nowego LBX wywołał niemałe zamieszanie. W trakcie przedpremierowych pokazów organizowanych w całej Polsce, klienci bez możliwości odbycia jazdy testowej zamówili kilkaset egzemplarzy. Ten model wyróżnia wiele rzeczy, jak chociażby nowa jednostka hybrydowa, jakiej w autach marki Lexus jeszcze nie widzieliśmy.

Lexus LBX
Lexus LBXLexusmateriały prasowe

Nowy Lexus LBX zadebiutował w czerwcu tego roku, jako pierwszy samochód segmentu B-SUV w historii marki. Auto powstało na zmodyfikowanej platformie GA-B, z której korzysta również Toyota Yaris Cross. Oznacza to więc, że LBX korzysta w sporym stopniu z tych samych rozwiązań tj. chociażby nowa hybrydowa jednostka. Takiego silnika w samochodach Lexusa jeszcze nie było.

LBX to pierwszy Lexus z trzema cylindrami

Pod maską nowego modelu Lexusa zastosowano klasyczny układ hybrydowy wykorzystujący trzycylindrowy silnik o pojemności 1,5-litra. To oszczędna, wydajna i lekka jednostka z układem zmiennego chłodzenia i zmiennych faz rozrządu, która z pomocą elektrycznego silnika generuje moc 136 KM i moment obrotowy na poziomie 185 Nm. Tym sposobem Lexus LBX potrafi przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 9,2 sekundy i holować przyczepę o masie do 750 kg.

Lexus LBXLexusmateriały prasowe

LBX jeździ dłużej na prądzie

W nowym Lexusie zastosowano również nową baterię bipolarną niklowo-wodorkową. Teraz dysponuje ona większą mocą, co pozwala w modelu LBX przez dłuższy czas poruszać się wyłącznie na prądzie oraz w trybie EV z większymi prędkościami. Bateria jest też lżejsza i mniejsza od do tej pory stosowanych rozwiązań.

Drugi silnik dla większej stabilności

Opcjonalnie LBX może zostać wyposażony w napęd na wszystkie koła E-FOUR, który jest realizowany za pomocą drugiego silnika elektrycznego zamontowanego przy tylnej osi. Auta z tym napędem nie oferują lepszych osiągów, ani nie dysponują większą mocą. Ceny modelu LBX z napędem E-FOUR zaczynają się od 189 900 zł.

Wersja
FWD
E-FOUR
LBX
149 900 zł
-
Elegant
167 900 zł
189 900 zł
Emotion
171 900 zł
193 900 zł
Relax
188 900 zł
198 900 zł
Cool
192 900 zł
202 900 zł
Original Edition
209 900 zł
219 900 zł
Lexus LBXLexusmateriały prasowe

Na takie auta jest ogromny popyt

Dlaczego mały Lexus pojawia się na rynku właśnie teraz? Wygląda na to, że zapotrzebowanie na małe i oszczędne crossovery - również wśród klientów indywidualnych - jest większe, niż się wielu wydaje. Mowa tu głównie o rynku europejskim, bo to właśnie z myślą o klientach ze Starego Kontynentu zaprojektowano LBX-a. Świadectwem rosnącego popytu jest chociażby przykład Yarisa Cross, najchętniej wybieranego B SUV-a w Polsce.

Lexus LBXLexusmateriały prasowe
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas