Toyota Verso z turbodieslem BMW

Niebawem do palety silnikowej Toyoty Verso dołączy 1,6-litrowy turbodiesel produkcji BMW.

Toyota Verso
Toyota VersoToyota

To owoc porozumienia zawartego pomiędzy obiema firmami w 2011 roku, na mocy którego Japończycy skorzystają z turbodiesli BMW, a Niemcy - z układów hybrydowych Toyoty. Producenci mają także pracować nad nowym autem sportowym, technologią ogniw paliwowych oraz lekkimi materiałami konstrukcyjnymi (więcej informacji: BMW i Toyota opracują wspólnie auto sportowe).

Produkcja Toyoty Verso 1.6 D-4D rozpocznie się w Turcji w przyszłym miesiącu. Znany z BMW serii 1 i poprzedniej generacji Mini silnik generuje moc 112 KM i 270 Nm maksymalnego momentu obrotowego, dostępnego od 1750 do 2250 obr./min. Jego montażem zajmuje się fabryka BMW w Austrii. Inżynierowie Toyoty dołożyli mu od siebie nowe koło dwumasowe oraz system start-stop.

Dotychczas Verso było oferowane wyłącznie z wysokoprężnymi jednostkami o pojemności 2 oraz 2,2 litra. 2-litrowy wariant emituje średnio 129 gramów dwutlenku węgla na kilometr, zaś nowa odmiana 1.6 D-4D - jedynie 119 g/km. Tymczasem ponad połowa sprzedawanych w Europie minivanów ma pod maską 1,6-litrowe turbodiesle, popularne w niektórych krajach ze względów podatkowych, uzależnionych od zużycia paliwa i emisji spalin.

Jednostka 1.6 D-4DToyota

To jeden z powodów, dla których japoński minivan radzi sobie na rynku zauważalnie gorzej od konkurencji. Od stycznia do października br. znalazł on na Starym Kontynencie 29,3 tys. nabywców. To znacznie mniej niż najpopularniejsze modele w segmencie, czyli Renault Scenic (93,5 tys.), Ford C-Max (84,4 tys.) oraz VW Touran (76,9 tys.). Każdy z nich dostępny jest z 1,6-litrowym turbodieslem o emisji spalin nieprzekraczającej 120 g CO2 na km.

Toyota ma także dostęp do 2-litrowego turbodiesla BMW, nie wiadomo jednak, w którym modelu może być on zastosowany. Wiadomo, że japońska firma zamierza dalej produkować wysokoprężne jednostki o pojemności 1,4, 2,0 oraz 2,2 litra w fabryce w Polsce.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas