Toyota elektryfikuje bestsellera. Debiutuje Hilux z miękką hybrydą

Na wszystkich przychodzi kiedyś czas! Elektryfikacja dotarła do japońskiego bestsellera klasy użytkowej, który jest z nami od 1968 roku. Toyota Hilux, czyli kona pick-upów słynąca z niezłomności i niezawodności właśnie debiutuje z 48-woltowym układem miękkiej hybrydy. Jak na tym skorzystają klienci?

Debiutuje Toyota Hilux Mild Hybrid 48V
Debiutuje Toyota Hilux Mild Hybrid 48VToyotamateriały prasowe

Toyota Hilux nowym układem miękkiej hybrydy

Toyota Hilux po raz pierwszy debiutuje z 48-woltowym układem miękkiej hybrydy. W najnowszej wersji wysokoprężny silnik o pojemności 2,8-litra, generujący moc 204 KM (150 kW) przy 3400 obr/min i 500 Nm momentu obrotowego w zakresie od 1600 do 2800 obr/min będzie wspierany przez kompaktowy generator oraz litową baterię (48V). Akumulator jest lekki (7,6 kg) i niewielkich rozmiarów, dlatego inżynierom udało się go zmieścić pod tylną kanapą, minimalizując jego wpływ na przestrzeń w kabinie.

Korzyści zelektryfikowanego napędu Hiluxa

Podobnie jak w przypadku innych hybrydowych układów mild hybrid, bateria doładowywana jest energią odzyskaną podczas hamowania. Przy w pełni naładowanym akumulatorze, silnik elektryczny może wspomóc jednostkę spalinową dodatkowymi 16 KM i 65 Nm momentu obrotowego.

Nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48V

Nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48VToyotamateriały prasowe
Nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48VToyotamateriały prasowe
Nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48VToyotamateriały prasowe
Nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48VToyotamateriały prasowe
Nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48VToyotamateriały prasowe
Nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48VToyotamateriały prasowe

Dodatkowo, jak podkreśla producent, obecność miękkiej hybrydy zapewnia lepszą reakcję na wciśnięcie pedału gazu, a z wykorzystaniem ulepszonego systemu Start&Stop pozwala zmniejszyć zużycie paliwa mocnego “ropniaka" do 5 procent. W terenie dodatkowa moc silnika elektrycznego ma przekładać się na płynniejsze przyspieszanie, zaś odzyskiwanie energii podczas hamowania ma ułatwić zjazdy ze wzniesień.

Poprawione właściwości w terenie

W odświeżonym Hiluxie pojawił się też system Multi-terrain Selelct, który poprawia właściwości jezdne w trudnym terenie, dając kierowcy możliwość dostosowania pracy systemu stabilizacji toru jazdy do warunków drogowych. Do wyboru jest w sumie pięć trybów skalibrowanych do regulacji mocy i poślizgu kół - Żwir, Piasek, Błoto, Głęboki Śnieg lub Skały.

Nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48V debiutuje z nowymi systemami z zakresu bezpieczeństwa Toyota Safety SenseToyotamateriały prasowe

Ponieważ jednostkę elektryczną dostosowano do przeprawy przez wodę, Toyota Hilux 48V może przejechać przez wodę o głębokości do 700 mm. Auto z nowym napędem hybrydowym może pociągnąć przyczepę o masie do 3500 kg i ma ładowność na poziomie 1000 kg.

Nowe systemy bezpieczeństwa

Toyota Hilux Mild Hybrid 48V debiutuje z najnowszymi systemami bezpieczeństwa Toyota Safety Sense. Na pokładzie pojawia się więc rozszerzony system wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS), zaktualizowany system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) oraz adaptacyjny tempomat (ACC) z asystentem rozpoznawania znaków drogowych (RSA)

Nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Kiedy w Polsce?

Ceny zelektryfikowanego Hiluxa pozostają jeszcze tajemnicą. Na tę chwile importer zapowiada jedynie, że Toyota Hilux Mild Hybrid 48V pojawi się w europejskich salonach sprzedaży w drugiej połowie 2024 roku.

Nowa Toyota Hilux Mild Hybrid 48VToyotamateriały prasowe