Też kupiłeś volkswagena?
Obecna polityka modelowa Volkswagena nie wszystkim się podoba
. Cześć z nas narzeka na to, że produkowany aktualnie golf to tak naprawdę "piątka" po liftingu, często podśmiewamy się również z nowego - głównie z nazwy - passata.
Wyniki sprzedaży niemieckiej marki udowadniają jednak, że przy wyborze samochodu, zupełnie nam to nie przeszkadza.
Gigant z Niemiec
Koncern z Wolfsburga opublikował zestawienie sprzedaży poszczególnych modeli wszystkich swoich marek. Tylko w Europie, w 2010 roku udało się sprzedać przeszło 3,6 mln pojazdów, które dały 7 mld euro zysku. Które pojazdy kupowane są najczęściej?
Najchętniej wybieranym przez klientów autem Volkswagena jest passat. W zeszłym roku sprzedano 994 996 egzemplarzy tego modelu (dla porównania w 2009 roku było to 772 872 sztuk). Drugie miejsce pod względem popularności zajmuje golf - w zeszłym roku nabywców znalazło 828 910 tych pojazdów (w 2009 roku było to 792 608 sztuk).
Zaraz za golfem uplasowała się jego powiększona wersja, czyli jetta. Sprzedano 796 830 sztuk tych pojazdów (dla porównania w roku 2009 było to 649 936). Ogromny wzrost zainteresowania dotyczył również czwartego w zestawieniu modelu polo. W minionym roku dostarczono klientom 635 556 tych pojazdów, co w porównaniu z wynikiem z 2009 roku - 453 824 - stanowi ogromny skok.
W minionym roku powstało 4,5 mln volkswagenów, czyli o 14 procent więcej niż dwa lata temu.
Sukces w Ingolstadt
Ubiegły rok okazał się rekordowy również dla Audi, które zanotowało najlepszy wynik w historii. Z fabryk marki wyjechało 1,3 mln pojazdów, firma osiągnęła zysk 3,3 mld euro.
Najlepiej sprzedającym się modelem jest A4, które znalazło w zeszłym roku 306 291 nabywców. Klienci często decydowali się również na model A6 - 211 256 sprzedanych egzemplarzy oraz A3 - 186 665 dostarczonych nabywcom sztuk. Świetnie sprzedaje się również model Q5 - w zeszłym roku do klientów trafiło aż 154 604 tych aut. Wszystkie modele - za wyjątkiem podstarzałego A3 - sprzedawały się lepiej niż dwa lata temu.
Przeboje z Czech
Miniony rok dobrze wspominać będzie również Skoda. Firma z Mlada Boleslav wyprodukowała 780 tys. samochodów, czyli o przeszło 11 procent więcej niż dwa lata temu.
Najlepiej sprzedającym się pojazdem czeskiej marki pozostaje octavia. W zeszłym roku zakupiło ją 357 146 klientów. 234 593 nabywców znalazła druga w zestawieniu fabia. Prawdziwymi rekordzistami są jednak modele superb i yeti, których wzrost sprzedaży, w porównaniu z rokiem 2009 przekroczył 100 procent! Superb znalazł 105 709 nabywców (w 2009 roku było to 52 361 osób), yeti przypadł do gustu 52 632 klientom (w 2009 roku sprzedaż modelu wynosiła 19 590 sztuk).
Seat na krawędzi?
Jedyną marką koncernu Volkswagena, której sytuacja nie jest obecnie zbyt różowa jest Seat. Chociaż wszystkie modele hiszpańskiego producenta sprzedawały się lepiej niż dwa lata temu, Seatowi udało się sprzedać jedynie 345 027 samochodów, czyli o przeszło połowę mniej niż Skodzie. Marka istnieje niemal wyłącznie dzięki modelowi ibiza, który znalazł w zeszłym roku 189 083 nabywców (o 16 tys. więcej niż w roku 2009). Drugim najpopularniejszym modelem Seata jest leon z wynikiem 79 462 sprzedanych egzemplarzy.