Stellantis wydłuża gwarancję na silniki 1.5 BlueHDI. Będzie również oddawał pieniądze
Stellantis rozszerza gwarancję na samochody napędzane silnikiem 1.5 BlueHDI. To dobra wiadomość dla właścicieli kilkuletnich Citroenów i Peugeotów z tą jednostką napędową. Decyzja została podjęta w efekcie problemów z łańcuchem rozrządu, które trapią ten silnik.

Spis treści:
O problemach z silnikami 1.2 Puretech słyszał chyba każdy. Mniej osób wie natomiast, że akcją serwisową objęty jest również dość ceniony silnik wysokoprężny 1.5 BlueHDI, również powszechnie stosowany w samochodach wielu marek Stellantisa.
Na czym polega problem z silnikami 1.5 BlueHDI?
Jednostka ta ma problemy z łańcuchem spinającym wałki rozrządu (sam rozrząd jest napędzany paskiem). Wadliwy łańcuch montowano w silnikach wyprodukowanych między październikiem 2017 roku a 31 stycznia 2023 roku. Problematyczny łańcuch ma 7 mm szerokości (numer referencyjny części 98 126 472 80). Wcześniejsze modele, jak i auta wyprodukowane po 2 lutego 2023 roku, wyposażone były w inny łańcuch, o grubości 8 mm, który nie sprawia kłopotów.
Zastosowanie zmodyfikowanej części poskutkowało obniżeniem trwałości łańcucha, który łatwiej się rozciąga i w skrajnych przypadkach może ulec zerwaniu.
W jakich modelach montowano wadliwy silnik?
Problem z silnikami 1.5 BlueHDi dotyczy m.in. Citroenów (C3, C3 Aircross, C4 Picasso, C5 Aircross i Berlingo), Peugeotów (208 I i II, 2008 I i II, 308 I 3008, 508 II, 5008 oraz Rifter) i Opli (Mokka, Corsa).
Na szczęście zerwanie łańcucha nie następuje nagle, a silnik wcześniej sygnalizuje rozciągnięcie łańcucha charakterystycznymi dźwiękami dochodzącymi spod maski. Serwisy określają je mianem "łoskotu" lub grzechotania. Jeśli zauważymy podobne odgłosy w swoim aucie, warto jak najszybciej zgłosić się do warsztatu.
Dłuższa gwarancja na silnik 1.5 BlueHDI
Obecnie Stellantis, w tzw. geście handlowym, czyli z własnej inicjatywy, ogłosił że silniki z wadliwym łańcuchem będą objęte dłuższą gwarancją. W jej ramach Stellantis pokryje w 100 proc. koszty części zamiennych oraz robocizny przez okres do 10 lat od wyprodukowania samochodu, przy czym gwarancja jest limitowana przebiegiem 240 tys. km.
Warunkiem przedłużenia gwarancji jest wykonywanie regularnych przeglądów.
Stellantis odda pieniądze za wcześniejsze naprawy
Ponadto właściciele samochodów, którzy wcześniej doświadczyli problemów z łańcuchem rozrządu, będą mogli ubiegać się (za pośrednictwem specjalnej platformy internetowej) o zwrot poniesionych kosztów związanych z naprawą.
Dotyczy to napraw przeprowadzonych w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 30 czerwca 2025 r., pod warunkiem że przeglądy i diagnostyka pojazdu były przeprowadzane zgodnie z wytycznymi zalecanymi przez daną markę.
Aby móc skorzystać ze specjalnej ochrony, przeglądy w pojeździe, które mogą być wykonane przez dowolny profesjonalny warsztat obsługi pojazdów, muszą być zgodne z zaleceniami producenta. W przypadku wystąpienia usterki, diagnoza i naprawa muszą zostać wykonane w autoryzowanej sieci serwisowej.