Te auta dają zarobić mechanikom - najbardziej awaryjne samochody na rynku

Są na rynku wtórnym takie samochody, których lepiej unikać. Chyba że lubi się częste wizyty u mechanika.

Najbardziej awaryjne samochody

Ranking najbardziej awaryjnych samochodów przygotował największy producent oprogramowania warsztatowego na świecie - Autodata. Zestawienie bazuje na danych pochodzących z 22 krajów. Oprócz wielu należących do Unii Europejskiej w rankingu znalazły się jeszcze:

  • Australia,
  • Irlandia,
  • Nowa Zelandia,
  • Norwegia,
  • Rosja,
  • Turcja,
  • Wielka Brytania,
  • Stany Zjednoczone,
  • Szwajcaria.

W skali wszystkich sklasyfikowanych w rankingu krajów najczęściej serwisowaną i naprawianą marką pozostaje zwycięzca z 2020 roku - Ford. 10,93 proc. wszystkich zapytań o dane w aplikacji online Autodata dotyczyło modeli tego właśnie producenta.

Reklama

Ogromnym powodzeniem cieszy się też Volkswagen (10,44 proc. wszystkich zapytań), który jest najczęściej serwisowaną marką w aż 13 z 21 analizowanych krajów.
W skali wszystkich omawianych w raporcie krajów w ostatnich 12 miesiącach najczęściej serwisowanymi rocznikami były 2012 i 2015, natomiast w rankingu top 10 najnowszym i najstarszym rocznikiem były odpowiednio: 2017 i 2010.Pierwsza dziesiątka najczęściej serwisowanych aut (dane zbiorcze z 22 krajów) w 2020 prezentuje się następująco:

  1. Opel Corsa D - (S07)
  2. Fiat 500/500C - (07-)
  3. Ford Fiesta - (‘13)
  4. Nissan Qashqai - (J11) (14-21)
  5. Volkswagen Golf VII - (12-17)
  6. Opel Astra J - (P10)
  7. Ford Focus - (‘04/’08)
  8. Ford Fiesta - (‘08)
  9. BMW serii 3 E90/91/92/93 - (05-14)
  10. Nissan - Qashqai/Qashqai+2 - (J10) 

Najczęściej serwisowane samochody w PolsceOczywiście ranking opracowany przez Autodatę nie sposób traktować jako wyznacznik usterkowości poszczególnych modeli. Świadczy on raczej o ich popularności i zachowaniach konsumentów. 

Przykładowo - dziesiąte miejsce na liście najczęściej serwisowanych i naprawianych aut w Polsce zajmuje jeden z wieloletnich liderów sprzedaży nowych samochodów - Skoda Octavia. Co ciekawe - w zestawieniu nie znalazły się jednak równie popularne w ostatnich latach Toyoty Yaris czy Corolla. Czy oznacza to, że samochód z Mlada Boleslav zdecydowanie odstaje jakością od modeli japońskich? Tego wykluczyć nie można, ale mając wgląd w ogół rynku obstajemy raczej przy tym, że klienci Skody szybciej rezygnują z serwisowania swoich pojazdów w ASO.

Nie powinno to raczej nikogo dziwić, jeśli weźmiemy pod uwagę, że Octavia to jeden z ulubionych modeli przedstawicieli handlowych, który - na tle Corolli czy Yarisa - pokonuje z reguły większe odległości.  Niemniej dane Autodaty sugerują również, że klienci Toyoty zdecydowanie częściej niż właściciele Skody decydują się na serwisowanie swoich pojazdów w ASO po okresie gwarancyjnym.
Najczęściej naprawiane w Polsce diesle i benzynyCiekawie prezentują się dane dotyczące najczęściej serwisowanych w Polsce pojazdów w podziale na rodzaj zasilania.

Piątka najczęściej naprawianych aut z silnikami benzynowymi to:

  1. Opel Astra H
  2. Audi  A4 (8Ex) - (01-08)
  3. Opel Astra J 
  4. BMW serii 3 (E46) - (98-07)
  5. Skoda Fabia (6Y2/6Y5) - (99-07)  

Wśród diesli wygląda to nieco inaczej. W dziesiątce najczęściej serwisowanych znalazło się bowiem aż sześć modeli o stricte użytkowym charakterze, czyli:

  1. Volkswagen Transporter T5 - (04-15)
  2. Fiat Ducato - (06-14)
  3. Renault Master III - (10-)
  4. Renault Trafic II - (01-14)
  5. Mercedes Sprinter - (06-18)
  6. Fiat Ducato - (14-19) 

W przypadku aut osobowych do pierwszej dziesiątki najczęściej serwisowanych pojazdów z silnikami wysokoprężnymi załapały się tylko:  

  1. Ford Mondeo - (‘07) (4. miejsce w top 10)
  2. Volkswagen Passat - (05-11) (5. miejsce w top 10)
  3. Opel Insignia A - (08-17) (7. miejsce w top 10)
  4. Audi A4 - (01-08) (8. miejsce w top 10) .

Ciekawe dane można natomiast wysnuć z informacji dotyczących najczęściej serwisowanych aut hybrydowych w Polsce. W pierwszej piątce znalazły się aż trzy modele z Francji i Niemiec, co biorąc pod uwagę, że cały segment hybryd przez lata zdominowany był przez Toyotę - z uwagi na niewielką popularność europejskich modeli - wystawia im raczej słabą laurkę!  

Pierwsza piątka najczęściej serwisowanych w Polsce aut z napędem hybrydowym:

  1. Toyota Auris - (12-19)
  2. Toyota Yaris - (11-20)
  3. Peugeot 508 - (11-18)
  4. Audi - A3 Sportback - (8YA) (20-)
  5. Citroen DS5  

Eksperci Autodaty opublikowali też podobne zestawienie dotyczące elektryków. Co ciekawe - najczęściej serwisowanym autem tego typu był w 2021 roku Opel Zafira Life! To o tyle interesujące, że zdecydowana większość zarejestrowancyh egzemplarzy jest jeszcze na gwarancji. Czyżby serwisy Opla masowo wspierały się w tej kwestii oprogramowaniem serwisowym pochodzącym od zewnętrznego dostawcy? Na kolejnych pozycjach znalazły się odpowiednio:  

  • 2. Tesla Model S - (13-)
  • 3. Tesla Model 3 - (18-)
  • 4. Nissan Leaf - (ZE0) (10-18)
  • 5. Renault Zoe - (X10)
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: samochody | mechanicy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy