Taksówki na wodór hitem. W dwa lata przejechały 7 milionów kilometrów
Samochody na wodór to technologia, która jeszcze raczkuje, jednak wiele wskazuje na to, że w przyszłości będzie na nie miejsce. Dowodzi tego pilotażowy projekt Toyoty, w ramach którego taksówki zasilane ogniwami paliwowymi - na przestrzeni blisko dwóch lat - wykonały ponad 550 tys. kursów na dystansie 7 mln kilometrów.
W listopadzie 2022 roku wystartował pilotażowy projekt pod nazwą “H2 Moves Berlin", prowadzony przez niemiecki oddział Toyoty (Toyota Deutchalnd) we współpracy z firmami SafeDriver ENNOO i Anglo American. Celem tego programu od początku było przyspieszenie rozwoju zrównoważonego transportu w Niemczech.
Wodorowe taksówki okazały się hitem
Program okazał się wielkim sukcesem - od listopada 2022 roku flota wodorowych limuzyn Mirai wykonała 550 tys. przejazdów ulicami Berlina i pokonała prawie 7 milionów kilometrów nie emitując spalin. Na przestrzeni kilkunastu miesięcy samochody wykorzystywano do przewozu klientów aplikacji Uber oraz gości i VIP-ów w trakcie trwania wydarzeń specjalnych tj. Berlinale, Światowe Igrzyska Olimpiad Specjalnych, GreenTechFestival, HydrogenCouncil i Federalnego Balu Prasowego.
Flota wodorowych Toyot w Berlinie stale rośnie
Aby przetestować praktyczność eksploatacji samochodów zasilanych wodorem w dużej metropolii, pasażerom Ubera w Berlinie udostępniono flotę Toyot Mirai, składającą się z 50 samochodów na ogniwa paliwowe, aby przetestować praktyczność eksploatacji samochodów zasilanych wodorem w dużej metropolii. Dziś flota składa się już z 80 aut, a wkrótce dołączy do kilkadziesiąt kolejnych.
Toyota Mirai drugiej generacji - co to za samochód?
Toyota Mirai drugiej generacji to długa na blisko 5 metrów limuzyna bazująca na płycie podłogowej GA-L, z której korzysta chociażby Lexus LS. Kabina tego auta jest przestronna i pomieści pięciu pasażerów. Toyota Mirai jest napędzana przez silnik elektryczny zamontowany przy tylnej osi, który jest zasilany przez ogniwa paliwowe. Motor generuje moc 182 KM i 300 Nm, a trzy zbiorniki wodoru umieszczone w podłodze pojazdu - których pojemność wynosi 5,6 kg - pozwalają na przejechanie nawet do 650 km. Ich uzupełnienie pod ciśnieniem 700 barów trwa zaledwie 5 minut.