Tak wygląda model nowej Warszawy

29 sierpnia w Galerii Handlowej wrocławskiego Sky Tower odbyła się oficjalna prezentacja modelu New Warsaw. Pojazd nawiązujący do kultowej Warszawy 223 to połączenie współczesnej technologii i retrodesignu legendy polskiej motoryzacji.

New Warsaw
New Warsawmagazynauto.pl

Model New Warsaw, prezentowany w skali 1:1, wykonano z włókna szklanego. Projekt został wyposażony w oryginalne detale, m.in. 22-calowe felgi z oponami 295/25, LED-owe reflektory oraz grill i końcówki wydechu ze stali. Równolegle do modelu, powstaje prototyp New Warsaw. Samochód jest budowany na bazie BMW M5 (E60). Z tego auta pochodzić ma m.in. płyta podłogowa, zawieszenie i kompletny układ napędowy z silnikiem V10 wzmocnionym z seryjnych 507 do ponad 600 KM.

Masa własna nowej Warszawy ma nie przekroczyć 2000 kg. Jej nadwozie będzie wykonane ręcznie, z użyciem kevlaru i włókna węglowego. Szacowana długość - 488 cm, szerokość - 198 cm, a wysokość - 142 cm.

Obecnie wykonano 70% pojazdu, a już wkrótce rozpoczną się pierwsze testy drogowe w kamuflażu. Ze wstępnych wyliczeń wynika, że samochód powinien przyspieszać do 100 km/h w około 4,5 s, zaś jego prędkość maksymalna oscylować powinna w okolicach 300 km/h.

New Warsawmagazynauto.pl

Projekt nadwozia nawiązywać ma do modelu 223, co oznacza, że samochód będzie sedanem. M20, czyli popularną Warszawę Garbus, odrzucono świadomie - była wierną kopią Gaza M20. Auto z przeprojektowanym nadwoziem sedan - model 223 - powstało za to nakładem pracy polskich inżynierów z FSO.

- Inicjatywą przewodnią projektu New Warsaw jest połączenie innowacyjności pojazdu na miarę XXI w. z retrodesignem charakterystycznym dla jej kultowej poprzedniczki. Samochód swoim wyglądem, wyposażeniem i wykonaniem przewyższy luksusowe marki aut z całego świata - mówi Michał Koziołek, twórca i projektant New Warsaw.

Samochód powstaje w ramach inicjatywy New Warsaw i firmy About-S. Zespół projektantów i konstruktorów modelu tworzą: Michał Koziołek, Michał Puchalski, Adam Mally, Łukasz Myszyński, Dawid Ozga, Jacek Śniadecki, Jacek Bodziony i Zbigniew Żelazny. W realizację ich pomysłu zaangażowały się polskie firmy, wspierając przedsięwzięcie reklamą, finansowo, w formie przekazanych części, a także poprzez pomoc przy wykonaniu poszczególnych elementów pojazdu. Głównym sponsorem New Warsaw jest Getin Bank.

New Warsawmagazynauto.pl

Model New Warsaw będzie można oglądać do 17 września w Galerii Handlowej Sky Tower.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas