Sen o Warszawie

Warszawy na 55-letnim torze próbnym FSO. Taki obrazek to już dziś całkowicie nierealna historia – tor został sprzedany.
Warszawy na 55-letnim torze próbnym FSO. Taki obrazek to już dziś całkowicie nierealna historia – tor został sprzedany.Motor
Przez 23 lata powstało ponad ćwierć miliona Warszaw. Większość nie przetrwała do naszych czasów

Najważniejsze modele Warszawy

1957: Warszawa 200 w wersji ambulans była rozwiązaniem przejściowym, chorego „wciskano” przez tylną klapę.
1957: Warszawa 200 w wersji ambulans była rozwiązaniem przejściowym, chorego „wciskano” przez tylną klapę.Motor
1960: Furgon powstały na bazie pick-upa był kolejną wersją nadwoziową. Na jego bazie opracowano również sanitarkę.
1960: Furgon powstały na bazie pick-upa był kolejną wersją nadwoziową. Na jego bazie opracowano również sanitarkę.Motor
1956: Warszawa M20 U, jak „unowocześniona”. Była to pierwsza próba zmodernizowania przestarzałego nadwozia. Projekt zaniechano.
1956: Warszawa M20 U, jak „unowocześniona”. Była to pierwsza próba zmodernizowania przestarzałego nadwozia. Projekt zaniechano.Motor
1959: Pick-up to odpowiedź na zapotrzebowanie na mały pojazd dostawczy. Ładowność 500 kg w polskich warunkach oznaczała nawet tonę.
1959: Pick-up to odpowiedź na zapotrzebowanie na mały pojazd dostawczy. Ładowność 500 kg w polskich warunkach oznaczała nawet tonę.Motor
1951: M20, pierwszy model produkowany na Żeraniu był kopią radzieckiej Pobiedy. Wytwarzano go do 1957 roku.
1951: M20, pierwszy model produkowany na Żeraniu był kopią radzieckiej Pobiedy. Wytwarzano go do 1957 roku.Motor
1965: Kombi, czyli Warszawa 203/204 K, miało niesamowite zdolności transportowe: 6 osób plus 700 kg!
1965: Kombi, czyli Warszawa 203/204 K, miało niesamowite zdolności transportowe: 6 osób plus 700 kg!Motor
1964: Mimo mocno zmienionego wyglądu, model 203/204 wciąż bazował na tej samej, przestarzałej technice.
1964: Mimo mocno zmienionego wyglądu, model 203/204 wciąż bazował na tej samej, przestarzałej technice.Motor
1967: Sanitarka z prawdziwego zdarzenia (na bazie 204 K) pojawiła się stosunkowo późno.
1967: Sanitarka z prawdziwego zdarzenia (na bazie 204 K) pojawiła się stosunkowo późno.Motor
Warszawa w „Motorze”
Warszawa w „Motorze”Motor

Warszawa w „Motorze”

Garbata sylwetka była mocno przestarzała już pod koniec lat pięćdziesiątych. Mimo to Warszawa była bardzo ceniona za solidne zawieszenie i długowieczne silniki. Inna sprawa, że nie miała praktycznie żadnej konkurencji.
Garbata sylwetka była mocno przestarzała już pod koniec lat pięćdziesiątych. Mimo to Warszawa była bardzo ceniona za solidne zawieszenie i długowieczne silniki. Inna sprawa, że nie miała praktycznie żadnej konkurencji.Motor

Kolejowy epizod garbatej Warszawy

Kolejowy epizod garbatej Warszawy
Kolejowy epizod garbatej WarszawyMotor
Jeszcze 33 lata temu taki widok nikogo nie dziwił. Dziś Warszawa na szynach jest nie lada wydarzeniem. Oryginalnych drezyn jest kilka.
Jeszcze 33 lata temu taki widok nikogo nie dziwił. Dziś Warszawa na szynach jest nie lada wydarzeniem. Oryginalnych drezyn jest kilka.Motor

W każdym wraku drzemie piękny oldtimer

Wbrew pozorom stan nadwozia był więcej niż zadawalający. Dzięki służbie na torach samochód nie zaznał nigdy soli. Minusem było zdekompletowanie auta.
Wbrew pozorom stan nadwozia był więcej niż zadawalający. Dzięki służbie na torach samochód nie zaznał nigdy soli. Minusem było zdekompletowanie auta.Motor
Deska rozdzielcza Warszawy oferuje kierowcy minimum informacji.
Deska rozdzielcza Warszawy oferuje kierowcy minimum informacji.Motor
Przednia kanapa zapewnia komfort nawet trójce pasażerów.
Przednia kanapa zapewnia komfort nawet trójce pasażerów.Motor
Detale, które dopełniają całości. Ich restaurowanie bywa bardzo kłopotliwe.
Detale, które dopełniają całości. Ich restaurowanie bywa bardzo kłopotliwe.Motor
Nadwozie polakierowano na oryginalny kolor, zgodnie z danymi fabrycznymi.
Nadwozie polakierowano na oryginalny kolor, zgodnie z danymi fabrycznymi.Motor
Pick-up jako pojazd użytkowy był naprawdę mocno wyeksploatowany. Wymiany wymagało praktycznie wszystko. Zarówno części blacharskie, jak i mechaniczne.
Pick-up jako pojazd użytkowy był naprawdę mocno wyeksploatowany. Wymiany wymagało praktycznie wszystko. Zarówno części blacharskie, jak i mechaniczne.Motor
Wnętrze dostawczej Warszawy nie odbiegało od podstawowej wersji.
Wnętrze dostawczej Warszawy nie odbiegało od podstawowej wersji.Motor
Dermowo-materiałowa tapicerka to praktycznie jedyna różnica.
Dermowo-materiałowa tapicerka to praktycznie jedyna różnica.Motor
Powrót do stanu oryginalnego wymaga dokładnej wiedzy o danym modelu.
Powrót do stanu oryginalnego wymaga dokładnej wiedzy o danym modelu.Motor
Pick-up w oryginalnym stanie to naprawdę unikat. Przetrwało ich niewiele.
Pick-up w oryginalnym stanie to naprawdę unikat. Przetrwało ich niewiele.Motor

Hot Rod, Lowrider… czyli inne spojrzenie na klasykę

Przerobione Warszawy spotkać można praktycznie na każdym zlocie.
Przerobione Warszawy spotkać można praktycznie na każdym zlocie.Motor