Szykują się utrudnienia na Zakopiance. Będzie zwężenie do jednego pasa
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o zmianie organizacji ruchu na popularnej Zakopiance. W poniedziałek 8 kwietnia jezdnia na ul. Krakowskiej w Nowym Targu zostanie zwężona do jednego pasa. Kierowcy muszą się liczyć z utrudnieniami.

Już wkrótce kierowcy podróżujący Zakopianką z Krakowa do stolicy polskich Tatr, będą musieli liczyć się z utrudnieniami. Jak poinformował małopolski oddział GDDKiA - drogowcy wracają do pracy po przerwie zimowej i zapowiadają wznowienie prac na drodze krajowej 47.
Utrudnienia na zakopiance w Nowym Targu
Z tego względu, przed południem w poniedziałek 8 kwietnia, konieczna będzie zmiana organizacji ruchu na ul. Krakowskiej w Nowym Targu. Na blisko 300 m odcinku w okolicy budowanego węzła Południe jezdnia zostanie zwężona do jednego pasa ruchu. Niewykluczone, że drogowcy wprowadzą na tym fragmencie dodatkowe ograniczenie prędkości. Kierowcy muszą być także przygotowani na ewentualne korki, zwłaszcza w godzinach szczytu, co z pewnością wpłynie na komfort podróżowania Zakopianką.
Modernizacja Zakopianki. Wkrótce pojedziemy szybciej
Obecnie dwupasmową drogą można jechać z Krakowa aż do Rdzawki, przy czym odcinek od Myślenic do Rabki ma status drogi ekspresowej. W Rabce droga nr 7 odbija w kierunku przejścia granicznego w Chyżnem, natomiast kierowcy jadący do Zakopanego dalsze kilka kilometrów pokonują dwupasmową drogą krajową nr 47. Od 2020 roku trwa jednak budowa nowej drogi 47, która połączy wspomnianą Rdzawkę z Nowym Targiem. Trasa, która docelowo pobiegnie nowym śladem, ma być gotowa we wrześniu 2024 roku.

Nowa trasa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku, ale nie będzie miała statusu drogi ekspresowej. Jednocześnie drogowcy zwracają uwagę, że prace budowlane mają miejsce w trudnym, górskim terenie, dlatego większość budowanego odcinka przebiegać będzie estakadami, mostami i wiaduktami. Łącznie na 16-kilometrowym odcinku powstanie aż 29 takich obiektów.
Największa estakada budowana jest w miejscowości Lasek, ma 700 m długości i biegnie 30 m nad ziemią. Najdłuższy wiadukt na tym odcinku powstanie na wysokości Nowego Targu i będzie miał 850 m długości. Ponadto na trasie powstaną cztery węzły: Obidowa, Klikuszowa, Nowy Targ Zachód i Nowy Targ Południe. To właśnie w obrębie tego ostatniego, od poniedziałku ruszą dalsze prace remontowe.