Skoda Octavia po liftingu ma już polskie ceny. W cztery lata sporo podrożała
Skoda Octavia po modernizacji wjeżdża do salonów i doczekała się nowym polskich cen. Ile kosztuje w nadwoziu liftback, a ile w wersji kombi? Wiemy już wszystko. Niestety, cztery lata temu, gdy Octavia obecnej generacji wchodziła na rynek, takie ceny nikomu się nie śniły.
Spis treści:
Kilka tygodni po światowej premierze odświeżonego czeskiego bestsellera importer opublikował polskie ceny i otworzył zamówienia. Nowa Skoda Octavia po faceliftingu jest już dostępna w oficjalnej sprzedaży. Co wiemy o nowym modelu?
Skoda Octavia. Co nowego po liftingu?
Nowa Skoda Octavia po faceliftingu w gruncie rzeczy z zewnątrz różni się tylko detalami - pojawiła się nowa sygnatura LED, odświeżone tylne światła, kilka nowych wzorów felg (od 16 do 19-calowych), a także przeprojektowane zderzaki przez które auto wydłużyło się o 9 mm oraz zmieniona czcionka napisu “SKODA" na klapie bagażnika. W kabinie pojawił się większy ekran systemu multimedialnego (do 13 cali), a odblaskowe elementy zastąpiono matowymi.
Wymiary | Skoda Octavia Liftback | Skoda Octavia Combi |
---|---|---|
Długość | 4698 mm | 4698 mm |
Wysokość | 1470 mm | 1468 mm |
Szerokość | 1829 mm | 1829 mm |
Rozstaw osi | 2696 mm | 2686 mm |
Poj. bagażnika | 600 litrów | 640 litrów |
Skoda Octavia po liftingu. Silniki i wersje
W momencie ogłoszenia cennika kompaktowa nowość z Mlada Boleslav debiutuje w dwóch wersjach nadwozia - Liftback oraz Combi - a także w dwóch wersjach wyposażenia - Selection i Sportline. W późniejszym czasie oferta wzbogaci się o tańszą odmianę "Essence" i topowy wariant "RS".
Na chwilę obecną klienci mają do wyboru pięć wariantów silnikowych - cztery benzynowe (1.5 TSI i 1.5 TSI mHEV - 115 KM lub 150 KM) i jeden wysokoprężny (2.0 TDI - 150 KM). Silniki dostępne są z manualną skrzynią biegów lub automatyczną, 7-stopniową przekładnią DSG. Docelowo w ofercie pojawić się ma także mocniejszy motor benzynowy 2.0 TSI (204 KM i 265 KM) oraz słabszy, 115-konny diesel.
Sinik | Moc | Napęd | Skrzynia biegów |
---|---|---|---|
1.5 TSI | 115 KM i 220 Nm | FWD | 6-biegowa, manualna |
1.5 TSI mHEV | 115 KM i 220 Nm | FWD | 7-biegowa, dwusprzęgłowa DSG |
1.5 TSI | 150 KM i 250 Nm | FWD | 6-biegowa, manualna |
1.5 TSI mHEV | 150 KM i 250 Nm | FWD | 7-biegowa, dwusprzęgłowa DSG |
2.0 TSI | 204 KM i 320 Nm | AWD | 7-biegowa, dwusprzęgłowa DSG |
2.0 TSI | 265 KM i 370 Nm | FWD | 7-biegowa, dwusprzęgłowa DSG |
2.0 TDI | 115 KM & 300 Nm | FWD | 6-biegowa, manualna |
2.0 TDI | 150 KM & 360 Nm | FWD | 7-biegowa, dwusprzęgłowa DSG |
Skoda Octavia po liftingu. Bogatsze wyposażenie
Skoda Octavia po liftingu jest w standardzie bogato wyposażona. W egzemplarzach od wersji wyposażenia "Selection" w cenie otrzymujemy masę dodatków tj.
- Smartlink - połączenie bezprzewodowe dla urządzeń Apple iOS
- Usługa Care Connect - 3 lata
- Tylne światła TOP LED z dynamicznymi kierunkowskazami
- Czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- Kamera cofania
- Bezdotykowo otwierana elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika
- 4x gniazdo USB-C z szybkim ładowaniem 45W (2x z przodu, 2 x z tyłu), 1x w lusterku wstecznym
- Bluetooth Plus (Phone Box - indukcyjna ładowarka smartfona)
- Virtual Cockpit 10"- cyfrowy zestaw wskaźników
- Infotainment 10" - wyświetlacz systemu multimedialnego
- Podgrzewane fotele przednie
- Skórzana 2-ramienna kierownica wielofunkcyjna (z manetkami dla DSG)
- Obręcze kół ze stopów lekkich Rotare Aero 17"
- Alarm Kessy Full - bezkluczykowy system obsługi samochodu
- Pakiet CHROM - chromowana listwa wokół krawędzi okien bocznych + chromowana ramka grilla
W droższych wariantach "Sportline" nowa Skoda Octavia posiada dodatkowo na liście wyposażenia standardowego:
- Reflektory TOP LED Matrix
- Przednie światła przeciwmgłowe LED z funkcją CORNER
- Spryskiwacze rekflektorów przednich
- Obręcze kół ze stopów lekkich Vega Aero Black 18"
- Zewnętrzne lusterka w kolorze czarnym
- Automatycznie przyciemniające się lusterko po stronie kierowcy
- Progresywny układ kierowniczy
- Sportowe zawieszenie obniżone o 15 mm
- Sportowe fotele ze zintegrowanymi zagłówkami
- Skórzaną sportową 3-ramienną kierownicę wielofunkcyjną (z manetkami dla DSG)
- Aluminiowe nakładki na pedały
- Elementy stylistyczne Sportline
- Driving Mode Select - wybór profilu jazdy
Nowa Skoda Octavia. Pakiety, kolory i tapicerki
Obydwie wersje wyposażenia można dodatkowo wzbogacić o liczne pakiety Assited Drive, Peformance, Winter, Light & View, Infotainment czy Family, Comfort i Simply Clever. Przy konfiguracji auta w wersji "Selection" klienci decydują także o wyborze tapicerki. Domyślny motyw kabiny to Loft, jednak opcjonalnie dostępne są także Lodge (1900 zł), Lounge (7500 zł) oraz Suite Black i Suite Cognac (16 800 zł). Dla wersji "Selection" i "Sportline" domyślnym kolorem nadwozia jest z kolei błękitny "Energy". Pozostałe 7 kolorów nadwozia, z wyjątkiem białego "Candy", wymagają dopłaty w wysokości 2650 zł. Zielony kolor "Mamba" jest zarezerwowany wyłącznie dla sportowych wersji RS.
Skoda Octavia po modernizacji. Ceny w Polsce
Cennik modelu Octavia w nadwoziu Liftback otwiera wersja 1.5 TSI (115 KM) z 6-biegową skrzynią manualną. Za wariant w wersji wyposażenia "Selection" zapłacimy dziś co najmniej 125 800 zł (Liftback) lub 129 200 zł (Combi). Mocniejszy "benzyniak" o mocy 150 KM z 6-biegową skrzynią ręczną to wydatek rzędu co najmniej 134 500 zł (Liftback) lub 137 900 zł (Combi). Za egzemplarz z 2-litrowym dieslem (150 KM) i automatyczną przekładnią trzeba przygotować przynajmniej 155 100 zł (Liftback) lub 158 500 zł (Combi).
Liftback | ||
---|---|---|
Sinik | Selection | Sportline |
1.5 TSI (115 KM) 6MT | 125 800 zł | - |
1.5 TSI mHEV (115 KM) DSG | 135 000 zł | - |
1.5 TSI (150 KM) 6MT | 134 500 zł | 149 700 zł |
1.5 TSI mHEV (150 KM) DSG | 141 600 zł | 157 000 zł |
2.0 TDI DSG (150 KM) DSG | 155 100 zł | 170 300 zł |
Combi | ||
1.5 TSI (115 KM) 6MT | 129 200 zł | - |
1.5 TSI mHEV (115 KM) DSG | 138 400 zł | - |
1.5 TSI (150 KM) 6MT | 137 900 zł | 155 300 zł |
1.5 TSI mHEV (150 KM) DSG | 144 900 zł | 162 600 zł |
2.0 TDI DSG (150 KM) DSG | 158 500 zł | 175 900 zł |
Tak Skoda Octavia podrożała przez 4 lata
Cztery lata temu, gdy czwarta generacja Octavii wchodziła na rynek, ceny wersji Liftback w wersji wyposażenia "Active" z benzynowym silnikiem 1.0 TSI (110 KM) i 6-biegowym manualem startowały od 82 200 zł. Mocniejsza, 150-konna benzyna w wydaniu "Ambition" z 6-biegową skrzynią ręczną była dostępna od 95 750 zł. Z kolei 150-konny diesel z przekładnią DSG, startował od wersji "Ambition" za 116 100 zł.
Podobnie do oferowanej dziś wersji "Selection" wyposażone były kiedyś egzemplarze w wersji "Style". Wówczas benzyniak o mocy 150 KM z 6-biegową skrzynią manualną startował od 104 700 zł - czyli był o całe 21 000 zł tańszy. Nafaszerowany wyposażeniem 2-litrowy diesel z DSG (150 KM) kosztował od 126 060 zł. W tym momencie to wydatek rzędu co najmniej 155 100 zł.
Skoda Octavia nie jest wyjątkiem. W ostatnich latach podwyżki rzędu kilkudziesięciu tys. zł dotknęły wszystkie modele, niezależnie od marki i producenta.