Skoda Fabia przebojem wśród samochodów używanych

​W statystyce sprzedaży samochodów nowych w Polsce od lat prym wiodą pojazdy producenta z Mlada Boleslav. Nikogo nie powinno więc dziwić, że auta ze znaczkiem Skody cieszą się też ogromnym zainteresowaniem na rynku wtórnym.

Skoda Fabia na rynku wtórnym cieszy się dużym wzięciem
Skoda Fabia na rynku wtórnym cieszy się dużym wzięciemInformacja prasowa (moto)

Absolutnym hitem jest w tym przypadku model Fabia, który - w polskich warunkach - często traktowany jest jako pełnowartościowy pojazd rodzinny.

Jak wynika z danych najpopularniejszego motoryzacyjnego serwisu ogłoszeniowego - OtoMoto - Polacy poszukują głównie samochodów z krajowych salonów. Aż 98,5 proc. potencjalnych nabywców w polu "Kraj pochodzenia" zaznaczyło "Polska". W przypadku tego modelu znalezienie pojazdu z udokumentowaną historią nie jest trudne. Przeszło 60 proc. modeli pierwszej i 78 proc. drugiej generacji Fabii dostępnych na naszym rynku to egzemplarze krajowe. Odpowiednio 33,5 proc. i 15,5 proc. to auta sprowadzone, głównie z Niemiec.

Głównym atutem Fabii są niewielkie koszty eksploatacji. Z tego względu ponad połowa użytkowników (52 proc.) szuka silnika benzynowego, a  zaledwie 26 proc. - wysokoprężnego. Niemal 1/4 potencjalnych nabywców szukało egzemplarzy z zamontowaną już instalacją gazową.

Podobnie, jak w przypadku innych popularnych aut, 16 proc. potencjalnych klientów przeznacza na zakup Fabii maksymalnie 10 tysięcy złotych. 13 proc. ogranicza swoje wyszukiwania do aut w cenie "do 20 tysięcy".

A jak wygląda oferta? W przedziale od 5 do 15 tysięcy złotych oferowanych jest aż 68 proc. egzemplarzy I generacji tego modelu. Za model II serii zapłacić trzeba znacznie więcej. Najwięcej samochodów - 23 proc. - oferowanych jest w przedziale od 15 do 20 tysięcy złotych. 20 proc. to auta w cenach od 20 do 25 tysięcy.

32,5 proc. osób, które szukają Fabii woli te z silnikami o pojemności nie większej niż 1400 cm3. Tylko 16 proc. wybrało opcję "do 1600 cm3". Sprzedawcy oferują właśnie takie motory. Silniki o pojemności 1,2 i 1,4 stanowią aż 82 proc. oferty I generacji i  68 proc. wszystkich ofert dotyczących II serii.

W przypadku Fabii I przeważają (deklarowane przez sprzedawców) przebiegi w przedziałach 100-150 tysięcy km (36 proc.) i 150-200 tysięcy (32 proc.). W drugiej generacji to 50-100 tys. km (24,5 proc.) 100-150 tysięcy (21 proc.). Najwyżej 50 tysięcy km przejechało 22 proc. egzemplarzy.

10,5 proc. użytkowników interesuje się Fabią nie starszą niż z 2007 roku. Nieco ponad 9 proc. szuka roczników nie starszych niż 2004. Tyle samo ogranicza się do 2010 i 2008. Sprzedawcy natomiast - w przypadku I generacji - oferują głównie roczniki 2003 (19 proc.), 2001 (15 proc.) i 2002 oraz 2004 (po 14,5 proc). Wśród Fabii II najpopularniejsze są roczniki 2010 (23 proc.), 2009 (16 proc.) oraz 2008, 2014 i 2011 (po 15 proc.).

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas