SCT w Warszawie to fikcja. Od 8 miesięcy nie wystawiono żadnego mandatu

SCT w Warszawie. Od 8 miesięcy wjeżdżające pojazdy rejestrują zaledwie 2 kamery.
SCT w Warszawie. Od 8 miesięcy wjeżdżające pojazdy rejestrują zaledwie 2 kamery.Michal Zebrowski/East NewsEast News

Straż Miejska monitoruje SCT zaledwie dwoma kamerami

Jak działa kontrola wjazdu samochodów do SCT w Warszawie?

Nieuprawnione auta mogą wjechać do SCT

- Stworzenie bazy pojazdów nieuprawnionych do poruszania się po SCT przy użyciu zaledwie dwóch kamer, a następnie zatrzymanie tych, które wjadą do niej więcej niż 4 razy, graniczy z cudem. Straż Miejska, jako instytucja odpowiedzialna za egzekwowanie przepisów, powinna współpracować np. z Zarządem Dróg Miejskich i wykorzystywać istniejący monitoring miejski – w samej strefie działa ponad 200 kamer, które mogłyby wesprzeć kontrolę. Dodatkowo warto zaangażować pojazdy monitorujące Strefę Płatnego Parkowania Niestrzeżonego
mówi Nina Józefina Bąk, dyrektorka Clean Cities Campaign.

Za załamanie wjazdu do SCT w Warszawie nie ukarano nikogo

Straż Miejska otrzymała drugą kamerę do kontrolowania pojazdów w SCT

Przepisy Strefy Czystego Transportu są zbyt łagodne

- Przepisy istnieją, ale nie istnieje ich egzekwowanie. Powód jest prosty. Radni, którzy przyjęli uchwałę o strefie wprowadzili tak wiele różnego rodzaju zwolnień, że ryzyko zagrożenia karą jest minimalne
ocenia Piotr Siergiej, rzecznik Polskiego Alarmu Smogowego.
Kia pokazała nowe elektryki. Sedan z zasięgiem 600 km i dostawczakMaciej OlesiukINTERIA.PL