Skoda na Tour de France. 184 kolarzy i 250 aut we wspólnym wyzwaniu

250 modeli Skody i ponad 2 mln kilometrów. Tak wygląda Tour de France z perspektywy motoryzacji
250 modeli Skody i ponad 2 mln kilometrów. Tak wygląda Tour de France z perspektywy motoryzacji Krzysztof MocekINTERIA.PL

W skrócie

  • Skoda od 22 lat jest oficjalnym partnerem Tour de France, dostarczając niezawodne auta wspierające organizatorów, zawodników i zespoły techniczne podczas wyścigu.
  • Flota czeskiego producenta liczy aż 250 pojazdów, w tym hybrydy i modele elektryczne, które muszą sprostać ekstremalnym warunkom na trasie o długości kilku milionów kilometrów rocznie.
  • Za kierownicami samochodów wspierających peleton zasiadają najczęściej byli kolarze, doskonale znający specyfikę wyścigu i zapewniający bezpieczeństwo uczestnikom oraz sprawne wsparcie techniczne.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu
Czerwony samochód elektryczny Škoda Enyaq z napisem 'Direction Générale' i oznaczeniami Tour de France stoi zaparkowany na ulicy przy punktach informacyjnych i banerach imprezy.
Elektryczna Skoda Enyaq - to w niej zasiada dyrektor wyścigu - Christian Prudhomme.Krzysztof MocekINTERIA.PL

Ekstremalnie ciężki sprawdzian nie tylko dla kolarzy

Kolorowe samochody z logo Skody i Tour de France zaparkowane na ulicy, wokół grupa kibiców trzymających żółte flagi i banery, w tle zielone drzewa oraz malownicze wzgórze.
Pierwszymi autami Skody, które pojawiły się na Tour de France były modele Superb. Także dziś stanowią one trzon techniczny wyścigu. Krzysztof MocekINTERIA.PL

250 modeli Skody, ponad 2 mln kilometrów i wysokie prędkości

Samochód osobowy marki Škoda z oficjalnym oznaczeniem Tour de France, zaparkowany przy drodze na tle zielonych krzewów i górskiego krajobrazu.
Tour de France to ekstremalnie ciężki sprawdzian nie tylko dla kolarzy. Krzysztof MocekINTERIA.PL
Grupa zawodowych kolarzy jedzie zwartą kolumną po szerokiej asfaltowej drodze, eskortowana przez motocyklistę na motorze policyjnym oraz samochód techniczny, w tle przemysłowe budynki oraz górzysty krajobraz z lasami.
Poruszanie się w centrum peletonu wymaga od kierowców ogromnej koncentracji. Krzysztof MocekINTERIA.PL

Mechanicy nie są przypadkowi. Wszystko działa jak w zegarku

Tłum kibiców zgromadzonych po obu stronach wąskiej, asfaltowej drogi, wielu trzyma telefony i flagi, wyczekując nadjeżdżających zawodników, widok z wnętrza samochodu przez przednią szybę, wokół gęste drzewa.
Wyzwaniem dla kierowców są także kibice tłumnie gromadzący się wzdłuż trasy. Krzysztof MocekINTERIA.PL

Warsztaty, stołówki i centra komunikacyjne na kołach

Czarne samochody serwisowe z logotypami sponsorów, z rowerami zamontowanymi na dachach, stoją zaparkowane na ulicy, w tle widoczny autobus zespołu kolarskiego oraz drzewa.
Każda drużyna dysponuje dwoma samochodami. Wiele z nich to także Skody Krzysztof MocekINTERIA.PL
Grupa kolarzy biorących udział w wyścigu przejeżdża drogą obok wiejskich zabudowań, kibice obserwują wyścig z pobocza oraz z podwyższenia na maszynie budowlanej, w tle widoczne zielone łąki i wiejskie budynki.
Podczas zjazdów kolarze przekraczają nawet 100 km/h.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Policjant w mundurze stoi obok niebieskiego radiowozu żandarmerii, otwartych drzwi, w tle samochody, przyroda i góry nad jeziorem.
Z oferty czeskiej marki korzystają nie tylko przedstawiciele Tour de France.Krzysztof MocekINTERIA.PL
Samochód Skoda z oficjalnym oznakowaniem jedzie wąską, wiejską drogą, w tle widoczne są flagi, zaparkowane auta oraz ludzie obserwujący wydarzenie sportowe.
Samochody na Tour de France to warsztaty, stołówki i centra komunikacyjne na kołach Krzysztof MocekINTERIA.PL
Kilka samochodów marki Skoda z widocznymi logotypami sponsorów, ustawionych wzdłuż ulicy przy trasie Tour de France, tłum kibiców obserwuje wydarzenie zza barierek, po obu stronach drogi rosną drzewa.
W Tour de France o zwycięstwie decydują ułamki sekund. Załogi samochodów są tego świadome. Krzysztof MocekINTERIA.PL
Volkswagen T-Cross – najlepszy mały SUV z NiemiecPaweł RygasINTERIA.PL