Salon Paryż 2014 - nowy Hyundai i20 - informacje i zdjęcia

Hyundai zaprezentuje w Paryżu nową generację i20 - z nadzieją, że stanie się poważnym graczem w segmencie miejskich aut.

Hyundai i20
Hyundai i20Hyundai

W minionych latach i20 regularnie znajdował w Europie około 80 tys. nabywców. W zeszłym roku zapewniło mu to 12. lokatę w segmencie, który - choć nieco się kurczy - nadal stanowi około 1/5 sprzedaży nowych samochodów na Starym Kontynencie. Jest o co walczyć, bo i20 wyprzedzają nawet starsze konstrukcyjne, acz lubiane w swoich ojczyznach modele - Citroen C3 i Fiat Punto, a także atrakcyjnie wyceniona Dacia Sandero.

Nowa odsłona i20 wyróżnia się świeższym, bardziej eleganckim designem z coraz modniejszym, zasłoniętym słupkiem C (i pomyślec, że na Iana Calluma, który podobny zabieg zastosował w Jaguarze XJ, spadły gromy). Na życzenie model może zostać wyposażony w cyfrowy panel wskaźników, panoramiczny dach czy LED-owe tylne światła. Hyundai nie ujawnił jeszcze zdjęć deski rozdzielczej i20, w galerii umieściliśmy już jednak fotografię kabiny wersji z rynku indyjskiego - nie powinna ona różnić się zanadto od europejskiej. Co ciekawe, widać na niej nawet dodatkowy nawiew dla pasażerów tylnej kanapy.

Do budowy drugiej generacji i20 posłużyła nowsza platforma - znana już z Kii Rio, z dłuższym do 257 cm rozstawem osi (+4,5 cm względem poprzednika). Wartość taka jeszcze niedawno była raczej domeną samochodów kompaktowych. Mały Hyundai może też pochwalić się sporym, bo 320-litrowym bagażnikiem. Klasowa norma to jakieś 280 l.

Gama silnikowa na rynek indyjski ma obejmować benzynową jednostkę o pojemności 1,2 litra i mocy 83 KM oraz 1,4-litrowego turbodiesla o mocy 90 KM. Czy takie same jednostki trafią do wersji europejskiej - zobaczymy.

Hyundai i20

Hyundai i20 (więcej informacji)

Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai

Oficjalna premiera nowego Hyundaia i20 odbędzie się podczas salonu samochodowego w Paryżu, który rozpoczyna się 2 października br.

***

AKTUALIZACJA, 3 września br.: Hyundai ujawnił dodatkowe zdjęcia i informacje na temat i20:

  • Auto mierzy sporo, bo 403,5 cm długości (+4 cm względem poprzednika) i 173,4 cm szerokości (+2,4 cm), a pod względem pojemności bagażnika należy do najlepszych w segmencie (326 zamiast 295 l; maksymalnie 1042 l). Równocześnie jest o 1,6 cm niższe niż dotychczas - ma 147,4 cm wysokości.
  • Współczynnik oporu powietrza spadł z 0,32 do 0,3.
  • Odczuwalnie wzrosła ilość przestrzeni w kabinie (+3,3 cm nad głowami, +2,4 cm na nogi, +1,5 cm na szerokość na wysokości ramion).
  • W konstrukcji nadwozia znacznie zwiększono udział wysokowytrzymałej stali (z 16 do 42 proc.).
  • Lista wyposażenia wzbogaciła się m.in. o asystenta pasa ruchu, panel wskaźników z 3,5-calowym wyświetlaczem OLED oraz podgrzewaną kierownicę.
  • Gama silnika ma obejmować wolnossące jednostki benzynowe 1.25 (75 i 84 KM; łączone z 5-biegowymi skrzyniami manualnymi) oraz 1.4 (100 KM; 6-biegowa skrzynia manualna albo 4-stopniowa automatyczna), a także turbodiesle 1.1 (75 KM) oraz 1.4 (90 KM), oba współpracujące z ręcznymi przekładniami o 6 przełożeniach.

Hyundai i20

Hyundai ujawnił dodatkowe zdjęcia i informacje na temat nowego i20. Auto mierzy sporo, bo 403,5 cm długości (+4 cm względem poprzednika) i 173,4 cm szerokości (+2,4 cm), a pod względem pojemności bagażnika należy do najlepszych w segmencie (326 zamiast 295 l; maksymalnie 1042 l). Równocześnie jest o 1,6 cm niższe niż dotychczas - ma 147,4 cm wysokości. Współczynnik oporu powietrza spadł z 0,32 do 0,3. Odczuwalnie wzrosła ilość przestrzeni w kabinie (+3,3 cm nad głowami, +2,4 cm na nogi, +1,5 cm na szerokość na wysokości ramion). W konstrukcji nadwozia znacznie zwiększono udział wysokowytrzymałej stali (z 16 do 42 proc.). Lista wyposażenia wzbogaciła się m.in. o asystenta pasa ruchu, panel wskaźników z 3,5-calowym wyświetlaczem OLED oraz podgrzewaną kierownicę. Gama silnika ma obejmować wolnossące jednostki benzynowe 1.25 (75 i 84 KM; łączone z 5-biegowymi skrzyniami manualnymi) oraz 1.4 (100 KM; 6-biegowa skrzynia manualna albo 4-stopniowa automatyczna), a także turbodiesle 1.1 (75 KM) oraz 1.4 (90 KM), oba współpracujące z ręcznymi przekładniami o 6 przełożeniach (Hyundai i20: więcej informacji).

Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai
Hyundai i20 (2015)Hyundai

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas