Hyundai i20 1.2 Comfort - test

Hyundai i20 należy do aut, które zaspokajają codzienne potrzeby transportowe przeciętnej rodziny. Ale właściwie nic poza tym.

Odświeżony przód nawiązuje do pozostałych modeli Hyundaia.
Odświeżony przód nawiązuje do pozostałych modeli Hyundaia.Motor

Nabywcy samochodów mają różne wymagania. Jedni potrzebują prestiżu, inni gadżetów i efektownego designu, ale jest też sporo klientów, dla których najważniejsze są cechy użytkowe. Hyundai i20, który właśnie przeszedł drobny lifting, to propozycja w sam raz dla nich.

Mimo standardowej dla aut miejskich długości 4 m zapewnia on przestronne wnętrze - należy pod tym względem do czołówki segmentu (nawet niektóre kompakty są ciaśniejsze).

Kokpit wersji po liftingu jest łatwy w obsłudze. Wygląda dobrze, jest też starannie wykonany. Szkoda, że tylko topowa wersja ma skórzaną kierownicę.Motor

Z tyłu zmieścił się jeszcze spory, niemal 300-litrowy bagażnik. Wystarczy zatem i na dojazdy do pracy, i na weekendowe wyjazdy.

Zawieszenie zapewnia zupełnie niezły komfort jazdy i skutecznie pochłania wstrząsy - nie "dobija" nawet po wpadnięciu w sporą dziurę w jezdni. Ceną jest mało sportowe prowadzenie auta - nie trzeba przesadzać z prędkością w zakręcie, by koła małego Hyundaia niepokojąco zapiszczały. Daleko im jednak do utraty przyczepności, a nawet jeśli kierowca naprawdę za szybko wjedzie w łuk, z pomocą przyjdzie seryjny system ESP. Co ważne (i nieczęste wśród aut miejskich), każdy i20 seryjnie oferuje nie tylko ESP, ale także tarczowe hamulce z tyłu i sześć poduszek powietrznych.

Bazową jednostką napędową jest 1,2-litrowy silnik o mocy 85 KM. Idealnie wpisuje się on w charakter małego Hyundaia - zapewnia autu zaledwie przeciętne osiągi, ale zupełnie wystarcza w codziennej, miejskiej eksploatacji. Niedostatek mocy odczuwa się dopiero w trasie - podczas wyprzedzania trzeba zredukować bieg i zapędzić wskazówkę obrotomierza aż pod czerwone pole. Rośnie przy tym hałas i zużycie paliwa. Podczas spokojnej jazdy i20 zadowala się jednak rozsądnymi ilościami benzyny: w mieście wystarcza 7 l na 100 km, poza nim - 5,2 l.

Hyundai i20 1.2 Comfort

Hyundai i20 1.2 Comfort (czytaj test)

Odświeżony przód nawiązuje do pozostałych modeli Hyundaia.Motor
Tylne szyby otwiera się korbkami. To coraz rzadszy widok, ale życia bardzo nie utrudnia.Motor
Duże jak na miejskie auto fotele są słabo wyprofilowane, ale bardzo wygodne.Motor
Silnik 1.2 nie jest mocny, ale przy spokojnej eksploatacji cieszy rozsądnym zużyciem paliwa.Motor
Bardzo łatwy w obsłudze sprzęt audio oferuje wejścia słuchawkowe i USB.Motor
Kokpit wersji po liftingu jest bardzo łatwy w obsłudze. Wygląda dobrze, jest też starannie wykonany. Szkoda, że tylko topowa wersja i20 ma skórzaną kierownicę.Motor
Z tyłu widać tylko nowe klosze świateł.Motor

W wersji Comfort nabywca seryjnie otrzymuje klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby z przodu i lusterka, komputer pokładowy i audio z wejściami USB oraz AUX. Dodatkowo, za 1500 zł można dokupić przydatną w mieście kamerę cofania. Na co dzień naprawdę nie trzeba nic więcej.

Plusy:

  • korzystny stosunek ceny do wyposażenia seryjnego,
  • przestronna kabina,
  • obszerny bagażnik,
  • zaskakująco wysoki komfort jazdy.

Minusy:

  • przeciętne osiągi,
  • skromna lista wyposażenia dodatkowego - bardziej wymagający muszą dopłacić 4,5 tys. zł do topowej wersji Style.
Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1248 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
Moc maksymalna
85 KM/6000
Maks. moment obrotowy
121 Nm/4000
Skrzynia biegów
man./5-biegowa
Napęd
przedni
Poj. bagażnika (min./maks.)
295/1250 l
Opony
175/70 R14
Długość/szerokość/wysokość
400/171/149 cm
Rozstaw osi
253 cm
Osiągi
Prędkość maksymalna
168 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
12,7 s
Zuż. paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km) 
6,1/4,2/4,9
Zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)
7,0/5,2
Cena
44 900 zł

Tekst: Marcin Laska, zdjęcia: Robert Brykała

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas