Salon Genewa 2013 - Kia Provo, czyli koreańskie Mini

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie zadebiutuje Kia Provo - prototyp miejskiego coupe.

Kia Provo (2013)
Kia Provo (2013)Kia

Provo mierzy 388 cm długości, 177 cm szerokości i 135 cm wysokości przy sporym, bo 253-centymetrowym rozstawie osi. Jej agresywne spojrzenie z LED-owymi lampami to najnowsza interpretacja języka stylistycznego Kii. Muskularne, stalowoszare nadwozie wspiera się na kołach z 19-calowymi obręczami, a kształt tylnego słupka - kontrastującego z pomarańczowym dachem - przypomina pałąk przeciwkapotażowy.

Dostępu do kabiny Provo bronią niewielkie drzwi z szybami pozbawionymi ramek. Surowy kokpit zwraca uwagę wysmakowanymi detalami: obszytą zamszem kierownicą z pierścieniem na godzinie 12, pikowaną tapicerką, elementami z aluminium oraz wyświetlaczem zamiast tradycyjnych zegarów. Ten ostatni może pracować w kilku trybach - dla przykładu, w trybie wyścigowym wyświetla obrotomierz, mapę toru wyścigowego oraz pomiary czasów okrążeń. Ponieważ fotele zamontowano na stałe, projektanci zdecydowali się zastosować elektryczną regulację położenia pedałów i kolumny kierownicy.

Do napędu przednich kół Provo służy turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i mocy 204 KM, połączony z dwusprzęgłową przekładnią zautomatyzowaną DCT o 7 przełożeniach. Wspomaga go 45-konna jednostka elektryczna, która w razie potrzeby może wprawiać w ruch koła tylnej osi. Krótki dystans Provo może pokonać wyłącznie siłami energii zgromadzonej w baterii.

Kia Provo

Kia Provo

Kia ProvoKia
Kia ProvoKia
Kia ProvoKia
Kia ProvoKia
Kia ProvoKia
Kia ProvoKia
Kia ProvoKia
Kia ProvoKia
Kia ProvoKia
Kia ProvoKia
Kia ProvoKia
Kia ProvoKia
Kia ProvoKia
Kia ProvoKia
Kia ProvoKia

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas