Salon Genewa 2013 - 220 lub 230 KM w nowym Golfie GTI
Protoplasta usportowionych hatchbacków - Volkswagen Golf GTI - zadebiutuje w Genewie w nowym wcieleniu.
Do napędu siódmej generacji Golfa GTI służy 2-litrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbosprężarką. Standardowo generuje on moc 220 KM przy 4500-6200 obr./min, a w przypadku wersji Performance - uzbrojonej w blokadę dyferencjału przedniej osi - 230 KM przy 4700-6200 obr./min. W obu odmianach maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm w przedziale 1500-4400 obr./min (dla wariantu Performance: 1500-4600 obr./min).
Klienci otrzymają do wyboru dwie przekładnie 6-stopniowe: ręczną lub zautomatyzowaną, dwusprzęgłową DSG.
220-konny Golf GTI z manualną skrzynią rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 6,5 s i osiąga prędkość maksymalną 246 km/h, a dla wariantu 230-konnego wartości te wynoszą, odpowiednio 6,4 s i 250 km/h. Dla porównania, poprzednik z silnikiem o mocy 210 KM przyspieszał od zera do "setki" w 6,9 s i rozwijał prędkość 240 km/h.
Nowa generacja modelu jest o 18 proc. oszczędniejsza od poprzedniej - według producenta zużywa średnio 6 l/100 km (wersja z ręczną przekładnią; DSG: 6,4-6,5 l/100 km). Seryjne wyposażenie obejmuje system start-stop.
Volkswagen Golf GTI wyróżnia się agresywnie stylizowanymi zderzakami, osłoną chłodnicy, dokładkami progów, spojlerem tylnej klapy, LED-owymi tylnymi lampami i podwójną końcówką wydechu. Auto porusza się na 17-calowych alufelgach z obręczami w rozmiarze 225/45.
We wnętrzu znalazły się typowe dla modeli GTI elementy: sportowe fotele z tapicerką w szkocką kratę i ścięta u dołu, trójramienna kierownica. Nowością jest pakiet nastrojowego oświetlenia kabiny.
Volkswagen Golf VII GTI
Zapowiedź nowego VW Golfa GTI (czytaj artykuł)
Nowy Golf GTI zadebiutuje 5 marca podczas wystawy motoryzacyjnej w Genewie. W Niemczech ceny modelu rozpoczynają się od 28 350 euro. Sprzedaż w Polsce ruszy w maju br.