Porównanie: VW Polo GTI, VW Golf GTI

Polo GTI nadaje się do szybkiej jazdy tak samo dobrze, jak Golf GTI.
Polo GTI nadaje się do szybkiej jazdy tak samo dobrze, jak Golf GTI.Motor
Spłaszczona u dołu kierownica z czerwonymi szwami to najbardziej charakterystyczny wyróżnik wersji GTI. Materiały i jakość wykonania wzorcowe, ale wszystko wygląda bardzo poważnie.
Spłaszczona u dołu kierownica z czerwonymi szwami to najbardziej charakterystyczny wyróżnik wersji GTI. Materiały i jakość wykonania wzorcowe, ale wszystko wygląda bardzo poważnie.Motor
Deska Golfa wygląda niemal identycznie jak ta w Polo. Tu także dominuje poważny nastrój -€“ trochę zbyt poważny, jak na sportowe auto. Kierowcy stworzono jednak idealne warunki do jazdy.
Deska Golfa wygląda niemal identycznie jak ta w Polo. Tu także dominuje poważny nastrój -€“ trochę zbyt poważny, jak na sportowe auto. Kierowcy stworzono jednak idealne warunki do jazdy.Motor

Porównanie: Volkswagen Polo GTI, Volkswagen Golf GTI

Polo GTI nadaje się do szybkiej jazdy tak samo dobrze, jak Golf GTI.
Polo GTI nadaje się do szybkiej jazdy tak samo dobrze, jak Golf GTI.Motor
Volkswagen Polo GTI 3d DSG
Volkswagen Polo GTI 3d DSGMotor
Volkswagen Polo GTI 3d DSG
Volkswagen Polo GTI 3d DSGMotor
Volkswagen Golf GTI 3d DSG
Volkswagen Golf GTI 3d DSGMotor
Fotele są bardzo mocno wyprofilowane. Zapewniają wygodną jazdę i dobre trzymanie w zakrętach.
Fotele są bardzo mocno wyprofilowane. Zapewniają wygodną jazdę i dobre trzymanie w zakrętach.Motor
Siedmiobiegowa skrzynia DSG w Polo GTI to standard. Gwarancja szybkich zmian biegów.
Siedmiobiegowa skrzynia DSG w Polo GTI to standard. Gwarancja szybkich zmian biegów.Motor
Spłaszczona u dołu kierownica z czerwonymi szwami to najbardziej charakterystyczny wyróżnik Polo w wersji GTI. Materiały i jakość wykonania wzorcowe, ale wszystko wygląda bardzo poważnie.
Spłaszczona u dołu kierownica z czerwonymi szwami to najbardziej charakterystyczny wyróżnik Polo w wersji GTI. Materiały i jakość wykonania wzorcowe, ale wszystko wygląda bardzo poważnie.Motor
Od razu widać, że fotele są znakomite. Twarde wyprofilowanie idealnie podpiera ciało kierowcy.
Od razu widać, że fotele są znakomite. Twarde wyprofilowanie idealnie podpiera ciało kierowcy.Motor
Aktywne amortyzatory wymagają 3890 zł dopłaty. Tryb „Sport” na nasze drogi jest zbyt twardy.
Aktywne amortyzatory wymagają 3890 zł dopłaty. Tryb „Sport” na nasze drogi jest zbyt twardy.Motor
Deska Golfa wygląda niemal identycznie jak ta w Polo. Tu także dominuje poważny nastrój – trochę zbyt poważny, jak na sportowe auto. Kierowcy stworzono jednak idealne warunki do jazdy.
Deska Golfa wygląda niemal identycznie jak ta w Polo. Tu także dominuje poważny nastrój – trochę zbyt poważny, jak na sportowe auto. Kierowcy stworzono jednak idealne warunki do jazdy.Motor
Volkswagen Golf GTI 3d DSG
Volkswagen Golf GTI 3d DSGMotor

Dane techniczne: VW Polo GTI i VW Golf GTI

Dane techniczne
VW Polo GTI 3d DSG
VW Golf GTI 3d DSG
Silnik
benz., turbo, kompr.
benzynowy, turbo
Pojemność skokowa
1390 cm3
1984 cm3
Układ cylindrów/zawory
R4/16
R4/16
Moc maksymalna
180 KM/6200
210 KM/5300
Maks. moment obrotowy
250 Nm/2000
280 Nm/1700
Masa/ładowność
1194/486 kg
1339/551 kg
Średnica zawracania
10,6 m
10,9 m
Pojemność bagażnika (min./maks.)
204/882 l
350/1305 l
Pojemność zbiornika paliwa
45 l
55 l
Wymiar (dł./szer./wys.)
398/168/145 cm
421/178/147 cm
Rozstaw osi
247 cm
258 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
229 km/h
238 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,9 s
6,9 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
7,5/5,1/5,9
10,0/5,9/7,4
Teoretyczny zasięg
763 km
743 km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
6,8 s
6,5 s
Elastyczność 60-100 km/h
3,4 s
3,2 s
Elastyczność 80-120 km/h
4,6 s
4,0 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
38,4 m
37,0 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
38,2 m
36,9 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
66,6 dB
67,2 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
7,9/5,7
10,5/7,7
Rzeczywisty zasięg
662 km
604 km