RPO znów stanął po stronie kierowców. Tym razem ws. płatnego parkowania

RPO znów stanął po stronie kierowców. Tym razem ws. płatnego parkowania.
RPO znów stanął po stronie kierowców. Tym razem ws. płatnego parkowania.Eryk StawińskiReporter

W skrócie

  • Rzecznik Praw Obywatelskich krytykuje wysokie kary za brak biletu parkingowego, uznając je za nieproporcjonalne do przewinienia.
  • Ministerstwo Infrastruktury rozważa zmiany w ustawie, aby zapewnić bardziej sprawiedliwy system powiadamiania i umożliwić kierowcom odwołania.
  • RPO podkreśla problem wykluczenia cyfrowego oraz zbyt daleko idących żądań wobec osób ubiegających się o umorzenie kar.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

RPO. Opłaty za brak biletu są nieproporcjonalne

Zobacz również:

Dlaczego niektórzy mieszkańcy mogą kupić abonament taniej, a inni nie?

Problemy z systemem płatnego parkowania i kumulacją kar

Ministerstwo Infrastruktury przyznaje, że problem istnieje

Automat parkingowy na chodniku, obok zaparkowane czerwone auto. W tle inne pojazdy i rozmazana zieleń.
W wielu miastach opłaty za parkowanie można uiścić wyłącznie poprzez aplikacje mobilne. Osoby starsze lub niemające smartfonów są więc w praktyce pozbawione możliwości legalnego zaparkowania.123 rf123RF/PICSEL

Urzędnicy żądają wglądu do kont

Zobacz również:

Propozycje zmian w ustawie o drogach publicznych

  • ustalenie maksymalnej wysokości opłaty dodatkowej proporcjonalnej do stawki za parkowanie,
  • obowiązek natychmiastowego zawiadamiania właściciela pojazdu o nałożeniu opłaty,
  • wprowadzenie 14-dniowego terminu na złożenie odwołania lub reklamacji,
  • ograniczenie żądania nadmiernych danych osobowych,
  • zapewnienie alternatywnych, tradycyjnych form płatności dla osób wykluczonych cyfrowo,
  • możliwość rozłożenia opłaty dodatkowej na raty.
DS N4 ze zmienioną nazwą i wyglądem. Napęd, którego jeszcze nie byłoMaciej OlesiukINTERIA.PL