Renault Megane RS najszybsze!

Seat Leon Cupra 280 krótko cieszył się tytułem najszybszego przednionapędowego samochodu na torze Nürburgring. Zgodnie z zapowiedziami Renault, zmodyfikowane Megane RS pokonało Północną Pętlę o kilka sekund szybciej.

Renault Megane RS 275 Trophy-R
Renault Megane RS 275 Trophy-RRenault

Renault Megane RS 275 Trophy-R

Renault Megane RS 275 Trophy-R (więcej informacji)

Renault Megane RS 275 Trophy-RRenault
Renault Megane RS 275 Trophy-RRenault
Renault Megane RS 275 Trophy-RRenault
Renault Megane RS 275 Trophy-RRenault
Renault Megane RS 275 Trophy-RRenault
Renault Megane RS 275 Trophy-RRenault
Renault Megane RS 275 Trophy-RRenault
Renault Megane RS 275 Trophy-RRenault
Renault Megane RS 275 Trophy-RRenault
Renault Megane RS 275 Trophy-RRenault
Renault Megane RS 275 Trophy-RRenault
Renault Megane RS 275 Trophy-RRenault
Renault Megane RS 275 Trophy-RRenault
Renault Megane RS 275 Trophy-RRenault
Renault Megane RS 275 Trophy-RRenault
Renault Megane RS 275 Trophy-RRenault
Renault Megane RS 275 Trophy-RRenault
Renault Megane RS 275 Trophy-RRenault

7 minut, 58 sekund i 44 setne - tyle wynosił do niedawna rekord pokonania Północnej Pętli toru Nürburgring wśród aut przednionapędowych. Należał on do Seata Leona Cupry z 280-konnym silnikiem i był o blisko 10 s lepszy od wcześniejszego najlepszego wyniku, ustanowionego w 2011 roku przez Renault Megane RS (8 minut, 7 sekund i 97 setnych). Dla porównania, był też lepszy od czasu ostatniej generacji BMW M3 (8:05) czy Cadillaca CTS-V (7:59).

Aby zgubić aż 100 kg, francuscy inżynierowie m.in. wymontowali z Megane tylną kanapę, zamontowali lżejsze przednie fotele Recaro (łącznie -42 kg), litowo-jonowy akumulator (o 16 kg lżejszy od standardowego) oraz specjalne hamulce z aluminiowymi tarczami o średnicy 350 mm, pozwalające zaoszczędzić kolejne 3 kg.

Renault nie dało jednak za wygraną - we współpracy ze znanymi firmami specjalizującymi się w tuningu opracowało limitowane Megane RS 275 Trophy-R. Samochód powstanie w liczbie 250 sztuk, spośród których kilka trafi do polskich salonów. Znaki szczególne? O 100 kg niższa masa własna, usztywnione zawieszenie i mechaniczna szpera, 2-litrowy silnik turbo wzmocniony z 265 do 275 KM, sportowy wydech Akrapovica, regulowane amortyzatory Öhlinsa oraz specjalnie dobrane ogumienie Michelin.

Rezultat jest zgodny z oczekiwaniami - Renault Megane RS 275 Trophy-R pokonało Północną Pętlę w ciągu 7 minut, 54 sekund i 36 setnych. Kto da więcej?

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas