Renault Megane E-Tech z polskimi cenami

Renault przedstawiło polskie ceny Megane E-Tech. Ten elektryczny samochód będzie oferowany obok dostępnego dziś w salonach modelu, który prawdopodobnie będzie ostatnią generacją Megane z napędem spalinowym.

Renault Megane E-Tech
Renault Megane E-TechInformacja prasowa (moto)

Renault Megane E-Tech

Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 
Renault Megane E-Tech 

Zamówienia na nowe Megane E-Tech można będzie składać od lutego 2022 roku. Samochód pojawi się w salonach w maju 2022 roku.

Ceny Megane E-Tech zaczynają się do 154 390 zł. Na tyle wyceniono samochód w wersji wyposażenia Equilibre, z akumulatorem trakcyjnym o pojemności 40 kWh i silnikiem elektrycznym o mocy 130 KM.

W przypadku poziomu wyposażenia Techno  Megane E-Tech jest dostępny z dwoma układami napędowymi. Standardowym (40 kWh i 130 KM) za 167 390 oraz mocniejszym - z większym akumulatorem o pojemności 60 kWh i 220-konnym silnikiem elektrycznym wycenionym na 189 390 zł.

Decydując się na zakup Megane E-Tech osoby fizyczne i przedsiębiorcy mają możliwość uzyskania bezzwrotnej dotacji w wysokości 18 750 zł lub 27 000 zł z programu rządowego "Mój elektryk". Kwota dotacji 27 000 zł dotyczy osoby fizycznej posiadającej Kartę Dużej Rodziny lub przedsiębiorcy przy średniorocznym przebiegu wyższym niż 15 000 km.

Renault Megane E-Tech. Zdjęcia

Premiera Megane E-Tech to prawdziwa rewolucja w gamie tego modelu, a także dla samego Renault. Jest to jednak rewolucja, której się spodziewaliśmy.

Renault Megane E-Tech wykorzystuje technologię, która pojawiła się już w Nissanie Ariya. Poza taką samą płytą podłogową, znajdziemy tu silnik elektryczny w dwóch wariantach mocy - 130 oraz 218 KM. Do wyboru są też dwie pojemności baterii - 40 lub 60 kWh. Megane E-Tech w topowej wersji rozpędza się do 100 km/h w 7,4 s i może przejechać do 470 km na jednym ładowaniu. Akumulator można ładować prądem o mocy do 130 kW, co pozwala na uzupełnienie energii do 80 proc. w 30 minut. INTERIA.PL
Megane E-Tech będzie można zamawiać od lutego przyszłego roku, a w salonach auto pojawi się miesiąc później. INTERIA.PL
Renault Megane E-Tech. Zdjęcia INTERIA.PL
Renault Megane E-Tech. Zdjęcia INTERIA.PL
Renault Megane E-Tech. Zdjęcia INTERIA.PL
Samo wnętrze jest, jak na elektryka przystało, całkiem minimalistyczne, ale nie do tego stopnia, aby utrudniać kierowcy obsługę. Ma on przed sobą ekran o przekątnej 12,3 cala, pełniący rolę wskaźników, który łączy się wizualnie z wyświetlaczem multimediów. Standardowo ma on 9 cali, a za dopłatą 12, lecz sprawia wrażenie większego, ponieważ jego proporcjom blisko do kwadratu. Co ważne, umieszczono pod nim rząd fizycznych przycisków do obsługi klimatyzacji, co w dzisiejszych czasach staje się coraz bardziej docenianym rozwiązaniem. Poniżej umieszczono występ z półką na smartfona, mającą indukcyjną ładowarkę. INTERIA.PL
Renault Megane E-Tech. Zdjęcia INTERIA.PL
Renault Megane E-Tech. Zdjęcia INTERIA.PL
Renault Megane E-Tech. Zdjęcia INTERIA.PL
Renault Megane E-Tech. Zdjęcia INTERIA.PL
Renault Megane E-Tech. Zdjęcia INTERIA.PL
Pomimo niewielkiej długości Megane E-Tech ma oferować bardzo przestronne wnętrze, na co pozwala zastosowanie płyty podłogowej CMF-EV, stworzonej wyłącznie z myślą o elektrykach. Bez wątpienia spory jest bagażnik, mający 440 l pojemności. INTERIA.PL
Podobny zakres zmian przeprowadzono z tyłu - w stosunku do prototypu inna jest dolna część zderzaka oraz wypełnienie reflektorów. Bez zmian pozostawiono natomiast linię boczną, linię okien oraz takie detale jak ukryta klamka tylnych drzwi. Auto wygląda więc całkiem futurystycznie i ma dość niecodzienne proporcje, co jest zasługą rozstawu osi, wynoszącego 2,7 m - sporo jak na samochód mierzący zaledwie 4,21 m. INTERIA.PL
O tym, że elektryczny crossover dołączy do gamy Megane, wiedzieliśmy już od jakiegoś czasu. Zapowiadał go prototypowy Megane eVision Concept i, jak właśnie się przekonaliśmy, ten całkiem futurystycznie wystylizowany samochód, został wdrożony do produkcji niemal bez żadnych zmian. Patrząc na przód auta, różnice są widoczne tylko we wlocie powietrza w dolnej części zderzaka oraz w wypełnieniu reflektorów - zachowały swój kształt, tylko zamiast świetlnych zygzaków w środku, mamy bardziej konwencjonalnie wyglądające diody. Inny jest też znaczek Renault, składający się teraz z niepołączonych ze sobą linii. INTERIA.PL
Warto zwrócić uwagę, że ów występ ma kontrastowe przeszycia, podobnie jak deska rozdzielcza. Na drzwiach można zauważyć drewniane inkrustacje, a tapicerka foteli nie jest gładka, lecz również ma sporą liczbę przeszyć. Można wręcz odnieść wrażenie, że Francuzi chcieli, aby ich nowy elektryk był trochę "premium". INTERIA.PL

Renault Megane E-Tech z zawsze aktualnym oprogramowaniem

Megane E-TECH to również szereg aplikacji mobilnych. Oferta obejmuje 5-letni abonament na pobieranie danych dla systemu OpenR Link. Stałą aktualizację danych gwarantuje bezprzewodowa aktualizacja oprogramowania sprzętowego (Firmware Over-The-Air, inaczej FOTA).

Samochód jest objęty 2-letnią gwarancją z usługą assistance dostępną 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu oraz 8-letnią gwarancją (lub do 160 000 km) na akumulator trakcyjny.

Zamówienia na nowe elektryczne Renault będzie można składać już od 1 lutego 2022 roku. Pierwsze samochody wyjadą z polskich salonów w maju.

A co ze spalinowym Megane? Obecna generacja została zaprezentowana w 2015 roku, ale dopiero po pięciu latach poddano ją liftingowi. To sugeruje, że auto zostanie w produkcji jeszcze przez jakiś czas. I dobrze by było, bo ten samochód kosztuje o połowę mniej niż elektryczny E-Tech...

***

Motorandka z Joanną Zientarską - Mini Cooper SINTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas