Producent baterii rozpoczyna zwolnienia. Co z polskim oddziałem?

Szwedzki producent akumulatorów Northvolt poinformował o konieczności przeprowadzenia restrukturyzacji w celu optymalizacji dotychczasowej działalności. Nowa strategia ma na celu umocnienie pozycji firmy na globalnym rynku bateryjnym, co będzie wiązało się ze znaczącym obniżeniem dotychczasowych kosztów. Niestety zmiany te wiążą się z redukcją etatów, która obejmie blisko 1600 pracowników.

Northvolt - największy producent baterii litowo-jonowych do pojazdów elektrycznych w Europie - poinformował o zmianie dotychczasowej strategii zarządzania i rozwoju. Optymalizując działalność, firma skupi się na produkcji ogniw na dużą skalę, jednocześnie obniżając koszty i otwierając się na przyszłe partnerstwa strategiczne w celu umocnienia swojej pozycji na globalnym rynku bateryjnym.

Reklama

Europejski gigant w opałach. Northvolt planuje zwolnienia

Kroki podjęte w ramach przeglądu strategicznego przedsiębiorstwa wykazały konieczność przeprowadzenia daleko idącej restrukturyzacji. Ta obejmie przede wszystkim szwedzkie zakłady firmy w oddziałach w Skelleftea, Vasteras oraz Sztokholmie. Niestety w związku z podjętymi decyzjami Northvolt zaplanowało także istotną redukcję etatów, która dotknie łącznie ok. 1600 pracowników.

Redukcja etatów w firmie Northvolt. Co z polskim zakładem?

Co powyższe zmiany oznaczają dla pracowników zatrudnionych w polskim oddziale firmy? Jak zapewnia Anna Sobolewska - dyrektor ds. komunikacji i spraw publicznych Northvolt Polska:

Producent zaznaczył także, że polski zakład "Northvolt Dwa" to jeden z największych tego typu obiektów na Starym Kontynencie. Celem firmy jest zapewnienie przyszłości tej jednostce biznesowej poprzez poszukiwanie potencjalnych partnerów i inwestorów.

Tąpnięcie na rynku baterii litowo-jonowych

Firma Northvolt już od pewnego czasu zmaga się z problemami produkcyjnymi, słabym popytem i stale rosnącą konkurencją ze strony Chin. Jak podkreślają osoby zaznajomione z sytuacją szwedzkiej firmy - jednym z głównych powodów wprowadzenia restrukturyzacji jest spadek popytu na samochody elektryczne. Ograniczenie produkcji wielu takich modeli, poskutkowało tąpnięciem na rynku baterii litowo-jonowych. Niestety nic nie wskazuje na to, by sytuacja wkrótce miała ulec poprawie.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: fabryka akumulatorów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy