Problemy Rosjan. Będzie Łada Duster?

Miniony rok nie okazał się zbyt łaskawy dla rosyjskiej Łady. Na koniec grudnia AutoVAZ zanotował stratę w wysokości 196 mln dolarów. Dla porównania rok 2012 zamknął się zyskiem wynoszącym 211 mln dolarów.

Ubiegłoroczny rezultat to wynik inwestycji w modernizację fabryk i załamania się rosyjskiego rynku. Sprzedaż nowych modeli ze znaczkiem Łady spadła tam aż o 19 proc.

Sposobem na poradzenie sobie z zaistniałą sytuacją ma być wprowadzenie na rynek nowych modeli. Te nie będą jednak dziełem rosyjskich inżynierów. By wyjść z finansowego dołka nowy inwestor - koncern Nissan-Renault - planuje zacieśnienie współpracy z rumuńską Dacią.

W 2012 roku, w fabryce w Togliatti, rozpoczęto montaż Łady Largus, czyli lokalnej wersji Dacii Logan MCV. Auto w stosunku do pierwowzoru różni się w zasadzie tylko delikatnie przemodelowanym przednim zderzakiem.

Kolejnym krokiem ma być poszerzenie gamy modelowej Lady o niewielkiego, kompaktowego Crossovera zbudowanego w oparciu o podzespoły Dacii Duster.

Reklama

Zdaniem lokalnej prasy, nowy model nawiązywać ma stylistycznie do koncepcyjnej Łady C-Cross zaprezentowanej na moskiewskim salonie motoryzacyjnym w 2008 roku. Taki scenariusz wydaje się jednak mało prawdopodobny - styliści Łady nigdy nie grzeszyli polotem, stworzenie nowego projektu karoserii wymagałoby również dużych nakładów związanych z przygotowaniem produkcji.

Pewnym jest, że auto trafić ma do sprzedaży przed końcem 2015 roku. To z kolei pozwala sądzić, że nowa "uterenowiona" Lada zachowa aparycję współczesnego Dustera i trafi na rynek dopiero wówczas, gdy w salonach pojawi się Duster II generacji.

Polub MOTO INTERIA na Facebooku. Tam znajdziesz więcej zdjęć, ciekawostki i... konkursy. Do wygrania wkrótce samochód na weekend!. Wystarczy kliknąć TUTAJ.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy