Powstanie najdłuższy tunel w Polsce. Wybrano najkorzystniejszą ofertę

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o ponownym wyborze oferty w przetargu na projekt tunelowego odcinka S6 Zachodniej Obwodnicy Szczecina. To drugi wybór oferty w tym przetargu. Na pierwotny wybór zostały wniesione odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej.

Powstanie najdłuższy tunel w Polsce
Powstanie najdłuższy tunel w PolsceGDDKiA

Przetarg w podziale na dwie części

Przetarg na opracowanie dokumentacji dla S6 ZOS składa się z dwóch części. Pierwsza dotyczy odcinków Kołbaskowo - Dołuje i Dołuje - Police. Łączna długość tych odcinków to 25,5 km. Druga część, dla której właśnie została wskazana oferta najkorzystniejsza, dotyczy odcinka Police - Goleniów o długości 23,41 km. Zawiera on planowany tunel pod Odrą o długości ok. 5 km.

Kryteriami oceny ofert, oprócz ceny, jest również doświadczenie zespołu projektowego. Na wykonanie projektu budowlanego dla odcinka tunelowego przewidziano 15 miesięcy.

Powstanie najdłuższy tunel w PolsceGDDKiA

Drugi tunel na Pomorzu Zachodnim

Zachodnia Obwodnica Szczecina będzie miała długość ok. 48,6 km. Ominie aglomerację szczecińską od zachodu i północy. Droga na wysokości Polic przejdzie pod Odrą tunelem.

Sąsiedztwo instalacji przemysłowych zakładów chemicznych w Policach spowodowało konieczność wydłużenia tunelu z 3,5 do 5 km. Będzie to drugi, obok budowanego tunelu pod Świną, obiekt tego typu na Pomorzu Zachodnim i jednocześnie najdłuższy tunel w Polsce.

Powstanie najdłuższy tunel w PolsceGDDKiA

Zachodnie obejście odciąży Szczecin

Nowa trasa będzie stanowiła alternatywę dla obecnego szlaku S3/A6 omijającego Szczecin od południa oraz wschodu i razem z nim utworzy ring wokół miasta. Droga znacząco poprawi skomunikowanie całej aglomeracji szczecińskiej z siecią dróg szybkiego ruchu na terenie woj. zachodniopomorskiego.

Szczególne znaczenie będzie miała dla położonych na północ od Szczecina Polic. Obecnie, aby dojechać z Polic do węzła S3/S6 Goleniów Północ, trzeba przejechać 58 km. Po wybudowaniu obwodnicy trasa ta skróci się do 23 km, a czas przejazdu kilkukrotnie.

Z centrum Szczecina wyprowadzona zostanie znacząca część ruchu samochodowego, w tym pojazdy jadące do zakładów chemicznych w Policach.

***

Moto Flesz - odc. 56. Czy jest ucieczka od elektromobilności?INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas