Porsche 718 Cayman i Boxster kończą karierę. Winne unijne przepisy
Na każdego przychodzi kiedyś czas. Po zakończeniu produkcji spalinowej wersji Macana, żegnamy na Starym Kontynencie kolejne modele z Zuffenhausen - 718 Cayman oraz 718 Boxster. Co zastąpi miejsce tych dwóch sportowców? Elektryczna nowość jest już w drodze.
Spis treści:
Unijne regulacje zmuszają producentów do podejmowania radykalnych kroków. Nowym przepisom uległo nawet Porsche, które zostało zmuszone wycofać z europejskiej oferty Porsche Macan - swojego absolutnego bestsellera. Jak się jednak okazało, z tego samego powodu ze Starego Kontynentu znikną jeszcze dwa modele producenta z Zuffenhausen. Los popularnego SUV-a podzieli Porsche 718 Cayman oraz 718 Boxster
Dlaczego Porsche wycofuje z Europy kolejne modele?
Porsche Macan, 718 Cayman oraz 718 Boxster w lipcu 2024 roku nie będą mogły zostać już zarejestrowane na terenie Unii Europejskiej. To za sprawą nowego rozporządzenia UNECE (Europejska Komisja Gospodarcza Narodów Zjednoczonych), dotyczącego cyberbezpieczeństwa.
W lipcu 2020 roku przyjęto nowe regulacje i ustanowiono jednolite, międzynarodowe standardy bezpieczeństwa oraz aktualizacji oprogramowania dla wszystkich producentów. Ostatecznie nowe przepisy weszły w życie w lipcu 2022 roku (dla nowych modeli), a od lipca 2024 roku będą obowiązywać już wszystkie produkowane auta. Wszystko po to, by samochody poruszające się po drogach potrafiły wykrywać i bronić się przed atakami hakerskimi.
To koniec 718 Caymana i Boxstera w Europie. Winne unijne regulacje
Sprawcą całego zamieszania jest architektura elektroniczna stosowana w modelu 718 Cayman i Boxster. W obecnej formie nie spełnia ona nowych norm, a dostosowanie jej do nadchodzących regulacji, kosztowałoby producenta krocie. Z jednej więc strony ratowanie tych dwóch sportowców nie jest opłacalne, a z drugiej i tak miały swoje lata - wersję sprzed liftingu debiutowały w 2016 roku.
Następca Boxstera i Caymana będzie elektryczny. Poznamy go w 2025 roku
Jaki model zastąpi Porsche 718 Cayman i Boxster w Europie? Nie jest tajemnicą, że następca - jak w przypadku Macana - będzie w pełni elektryczny. Nowe 718 trafi do sprzedaży w 2025 roku, a to oznacza, że w drugiej połowie roku powinniśmy poznać więcej szczegółów.