Pociągi drogowe pojawią się w Polsce? Drogi i wiadukty mogą tego nie wytrzymać

Ciężarówki o długości powyżej 25 metrów mogą być poważnym problemem dla polskich mostów i wiaduktów fot. GITD
Ciężarówki o długości powyżej 25 metrów mogą być poważnym problemem dla polskich mostów i wiaduktów fot. GITD.

Pociągi drogowe w Europie? W tych krajach już jeżdzą

  • Szwecję,
  • Danię,
  • Holandię,
  • Czechy,
  • Portugalię,
  • Hiszpanię.

Kolosy na polskich drogach? Stanowisko Ministerstwa Infrastruktury

Aktualnie w Ministerstwie Infrastruktury są prowadzone prace analityczne dotyczące wdrożenia rozwiązań umożliwiających ewentualne zwiększenie dopuszczalnej długości wskazanych w zapytaniu Pana Posła pojazdów
Rafał Weber - sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury

Gigaliner - nowy standard długości ciężarówki w Unii Europejskiej?

  • redukcję kosztów dzięki zmniejszenie zużycia paliwa (nawet do 15 proc. na tonokilometr),
  • zmniejszenie wymiaru zatrudnienia - dwa pojazdy tego typu są w stanie wykonać pracę trzech standardowych pojazdów).

25-metrowe ciężarówki na polskich drogach? Mosty mogą tego nie wytrzymać

Pełne wykorzystanie zdolności przewozowych takich pojazdów jest możliwe tylko w przypadku podniesienia dopuszczalnej masy całkowitej zespołów ww. pojazdów ponad obowiązujące obecnie 40 ton
Rafał Weber - sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury

Ministerstwo szczerze o stanie polskich mostów. Te liczby dają do myślenia

Należy więc stwierdzić, że dopuszczenie do ruchu pojazdów typu "Gigaliner" ze zwiększoną dopuszczalną masą całkowitą (ponad 40 ton) po około 75 proc. obiektów infrastruktury drogowej w RP stworzy istotne zagrożenie dla konstrukcji tych obiektów
Rafał Weber - sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury

"Pociągi drogowe" w Polsce? Gigalinery to kwestia czasu. Zadecyduje Unia

Trzy nowe auta dostawcze z Polski. Moto flesz odc. 85INTERIA.PL