Opel Adam - w imię ojca

Najmniejszy z Opli będzie nosił nazwę... Adam. To hołd dla założyciela niemieckiej marki. Stylowy maluch pojawi się w salonach na początku 2013 r.

Opel Adam
Opel AdamOpel

Najmniejsze z aut produkowanych przez Opla ma 3,7 m długości i rozstaw osi 231 cm. W kabinie ma być miejsce dla czterech pasażerów, a za ich plecami wygospodarowano 200-litrowy bagażnik. Tylna kanapa będzie dzielona w proporcjach 50:50.

Jeden rzut oka na nadwozie wystarczy, by zauważyć nietypowy wygląd dachu. Pomysłowe, dwukolorowe lakierowanie daje bardzo ciekawy efekt. Do wyboru będzie 25 kolorów karoserii i trzy kolory dachu. Podobać mogą się też wyraźne przetłoczenia z boku nadwozia, podobne do tych w trzydrzwiowej Astrze GTC. Przednia część auta z kolei wygląda nie jak w małym, miejskim samochodzie, a raczej w sportowym coupe.

Kabina też stylowa

Wnętrze jest dopasowane stylem do karoserii – sporo w nim lakierowanych elementów, także na kierownicy i drzwiach są wstawki w kolorze nadwozia. Sama kierownica może być ogrzewana – w segmencie tak małych aut to ewenement.

Pozostałe opcje też robią wrażenie – za dopłatą będą dostępne: światła LED do jazdy dziennej, system multimedialny z 7-calowym, dotykowym ekranem, asystent parkowania czy układ ostrzegający o pojazdach w martwym polu lusterek oraz... diody w podusfitce, imitujące rozgwieżdżone niebo. Do wyboru będą trzy wersje wyposażenia – kolorowa Jam, elegancka Glam i usportowiona Slam.

Opel Adam

Opel Adam - niemiecka "500" (czytaj artykuł)

Opel AdamOpel
Opel AdamOpel
Opel AdamOpel
Opel AdamOpel
Opel AdamOpel
Opel AdamOpel
Opel AdamOpel
Opel AdamOpel
Opel AdamOpel
Opel AdamOpel
Opel AdamOpel
Nazwa nowego Opla nawiązuje do imienia założyciela firmy, Adama Opla (1837-1895).OpelOpel
Adam będzie pierwszym Oplem, do którego można zamówić multimedialny system My Link.OpelOpel
Podświetlone na czerwono zegary to mieszanka nowoczesności i stylu retro.OpelOpel
Opel AdamOpelOpel
Opel AdamOpelOpel
Opel AdamOpelOpel
Opel AdamOpelOpel
Opel AdamOpelOpel
Opel AdamOpelOpel
Opel AdamOpelOpel
Opel AdamOpelOpel
Nowy Opel to stylowe miejskie autko dla młodych (nie tylko ciałem) klientów. Niemcy chcą konkurować przede wszystkim z Fiatem 500.OpelOpel

Niewiele silników

Początkowo gama oferowanych do Adama silników nie będzie zbyt duża. W bazowej odmianie pod maskę trafi benzynowa jednostka 1.2 o mocy 70 KM, dostępne będą także dwie inne benzynówki 1.4 – 87 i 100 KM. W planach jest wprowadzenie całej gamy niewielkich, doładowanych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wśród nich ma znaleźć się litrowa, trzycylindrowa jednostka o mocy 75 KM i czterocylindrowa 1.2 o mocy 105 KM. Na razie nie słychać nic o turbodieslach. Ale to chyba niemożliwe, by nie sięgnięto po świetny silnik 1.3, opracowany wspólnie z Fiatem.

Nowe auto będzie, zależnie od wersji, wyposażone w koła o rozmiarze od 15 do nawet 18 cali. 17- i 18-calowe będą dostępne tylko z usztywnionym zawieszeniem i wspomaganiem układu kierowniczego o zmienionej charakterystyce.

Mierzy w Fiata 500

Nowość Opla będzie rywalizować z innymi stylowymi maluchami – Fiatem 500, a także Mini czy Audi A1. Jakie ma szanse w starciu z tymi konkurentami? To się okaże, gdy Opel ogłosi ceny swojej nowości. W Niemczech najtańsza odmiana ma kosztować poniżej 11 tys. euro (równowartość ok. 46 tys. zł). To niemal dokładnie tyle, ile kosztuje dziś bazowy Fiat 500. Więcej o aucie i jego cenie będzie wiadomo jesienią – podczas salonu samochodowego w Paryżu odbędzie się oficjalna premiera nowego Opla. Pierwsze egzemplarze pojawią się w salonach na początku 2013 r.

Witold Blady

Motor
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas