Nowy silnik Saaba

Saab opracował nowy projekt silnika (Saab Variable Compression), charakteryzujący się unikalnym systemem zmiany stopnia sprężania, który umożliwia zdecydowane obniżenie zużycia paliwa przy zachowaniu dotychczasowych osiągów.

article cover
INTERIA.PL

Saab opracował nowy projekt silnika o zmiennym stopniu sprężania (Saab Variable Compression), charakteryzujący się unikalnym systemem zmiany stopnia sprężania, który umożliwia zdecydowane obniżenie zużycia paliwa przy zachowaniu dotychczasowych osiągów, jak również pozwala na stosowanie paliw różnych typów i jakości.

Silnik SVC umożliwia 30% oszczędność w zużyciu paliwa bez konieczności ograniczenia osiągów w porównaniu do silników konwencjonalnych. 5 cylindrowy silnik SVC, którego konstrukcja została rozwinięta przez Saaba ma pojemność 1,6 l i zużywa tyle samo paliwa co jednostka tradycyjna o tej samej pojemności.

Unikalna konstrukcja silnika SVC oraz zmienny współczynnik sprężania umożliwia mu osiąganie wysokiej efektywności pracy. Stały stopień sprężania typowy dla silników konwencjonalnych jest wynikiem kompromisu jaki stawiają przed użytkownikiem pojazdu różnego rodzaju warunki drogowe - ruch uliczny, jazda po autostradzie ze stałą prędkością oraz jazda po autostradzie z dużą prędkością. W przeciwieństwie do tradycyjnych silników stopień sprężania silnika SVC jest dostosowywany tak aby parametry pracy silnika były optymalne w stosunku do aktualnych potrzeb.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas