Nowy pomysł Renault. Kup elektryka, dostaniesz karnet na spalinówkę.

Renault znalazło sposób na przekonanie Europejczyków do zakupu elektrycznego Megane. Francuzi proponują zakup auta z abonamentem gwarantującym dostęp do swoich modeli z napędem spalinowym.

Kupując Renault Megane E-Tech Electric możesz wykupić dostęp do Renault Switch Car. Usługa pozwala korzystać też z aut spalinowych
Kupując Renault Megane E-Tech Electric możesz wykupić dostęp do Renault Switch Car. Usługa pozwala korzystać też z aut spalinowychINTERIA.PL

Mimo atakujących nas zewsząd kampanii reklamowych, które stwarzają wrażenie, że producenci oferują dziś wyłącznie samochody elektryczne, sprzedaż tych ostatnich wciąż jest daleka od oczekiwań. Przyczyn jest kilka. Obok zaporowych cen wielu kierowców wymienia jeszcze problemy z zasięgiem.

Ciekawy sposób na radzenie sobie z obawami klientów znalazło Renault. Francuzi proponują właśnie zakup elektrycznego Megane E-Tech Electric w pakiecie z... abonamentem na korzystanie z auta spalinowego!

To nie żart. Renault uruchomiło właśnie stworzony z myślą o użytkownikach samochodów elektrycznych program o nazwie Switch Car realizowany na platformie Mobilize. To nowa, "wykraczająca poza motoryzację", marka Renault "stworzona z myślą o mobilności".

360 euro i jeździsz czym chcesz. Masz 30 dni

Renault Megane E-Tech ElectricInformacja prasowa (moto)

Usługa o nazwie Switch Car jest prostym abonamentem, w ramach którego właściciel samochodu elektrycznego może zagwarantować sobie dostęp do klasycznych spalinowych aut francuskiego producenta. Jak to działa? Dostęp do Switch Car wykupić można przy odbiorze swojego elektryka - usługa może też być finansowana w ramach rozwiązań finansowych oferowanych przez dealerów.

Na rodzimym francuskim rynku miesięczny koszt Switch Car wynosi 30 euro. Rocznie wydamy więc dokładnie 360 euro. Opłacenie abonamentu gwarantuje nam dostęp do "dowolnego pojazdu z oferty Renault" i możliwość wykorzystywania go przez okres do 30 dni. Co ważne, producent zapewnia nam w tym czasie nielimitowany przebieg. Sami pokrywamy wyłącznie koszty paliwa.

Masz własne auto i usługi mobilne

Chociaż oferta na zakup elektryka z pakietem 30 dni jazdy samochodem spalinowym wydaje się zabawna, w praktyce to całkiem rozsądnie skalkulowana oferta. 30 dni i brak limitu kilometrów pozwala czuć się swobodnie w czasie wakacyjnych podróży. Co więcej - możliwość wyboru dowolnego modelu z oferty pozwala cieszyć się w czasie wakacji wygodnym rodzinnym vanem, a gdy trzeba - korzystając z modeli użytkowych - przetranspotować do domu meble czy sprzęt agd.

Renault Megane E-Tech. Zdjęcia

Premiera Megane E-Tech to prawdziwa rewolucja w gamie tego modelu, a także dla samego Renault. Jest to jednak rewolucja, której się spodziewaliśmy.

Renault Megane E-Tech wykorzystuje technologię, która pojawiła się już w Nissanie Ariya. Poza taką samą płytą podłogową, znajdziemy tu silnik elektryczny w dwóch wariantach mocy - 130 oraz 218 KM. Do wyboru są też dwie pojemności baterii - 40 lub 60 kWh. Megane E-Tech w topowej wersji rozpędza się do 100 km/h w 7,4 s i może przejechać do 470 km na jednym ładowaniu. Akumulator można ładować prądem o mocy do 130 kW, co pozwala na uzupełnienie energii do 80 proc. w 30 minut. INTERIA.PL
Megane E-Tech będzie można zamawiać od lutego przyszłego roku, a w salonach auto pojawi się miesiąc później. INTERIA.PL
Renault Megane E-Tech. Zdjęcia INTERIA.PL
Renault Megane E-Tech. Zdjęcia INTERIA.PL
Renault Megane E-Tech. Zdjęcia INTERIA.PL
Samo wnętrze jest, jak na elektryka przystało, całkiem minimalistyczne, ale nie do tego stopnia, aby utrudniać kierowcy obsługę. Ma on przed sobą ekran o przekątnej 12,3 cala, pełniący rolę wskaźników, który łączy się wizualnie z wyświetlaczem multimediów. Standardowo ma on 9 cali, a za dopłatą 12, lecz sprawia wrażenie większego, ponieważ jego proporcjom blisko do kwadratu. Co ważne, umieszczono pod nim rząd fizycznych przycisków do obsługi klimatyzacji, co w dzisiejszych czasach staje się coraz bardziej docenianym rozwiązaniem. Poniżej umieszczono występ z półką na smartfona, mającą indukcyjną ładowarkę. INTERIA.PL
Renault Megane E-Tech. Zdjęcia INTERIA.PL
Renault Megane E-Tech. Zdjęcia INTERIA.PL
Renault Megane E-Tech. Zdjęcia INTERIA.PL
Renault Megane E-Tech. Zdjęcia INTERIA.PL
Renault Megane E-Tech. Zdjęcia INTERIA.PL
Pomimo niewielkiej długości Megane E-Tech ma oferować bardzo przestronne wnętrze, na co pozwala zastosowanie płyty podłogowej CMF-EV, stworzonej wyłącznie z myślą o elektrykach. Bez wątpienia spory jest bagażnik, mający 440 l pojemności. INTERIA.PL
Podobny zakres zmian przeprowadzono z tyłu - w stosunku do prototypu inna jest dolna część zderzaka oraz wypełnienie reflektorów. Bez zmian pozostawiono natomiast linię boczną, linię okien oraz takie detale jak ukryta klamka tylnych drzwi. Auto wygląda więc całkiem futurystycznie i ma dość niecodzienne proporcje, co jest zasługą rozstawu osi, wynoszącego 2,7 m - sporo jak na samochód mierzący zaledwie 4,21 m. INTERIA.PL
O tym, że elektryczny crossover dołączy do gamy Megane, wiedzieliśmy już od jakiegoś czasu. Zapowiadał go prototypowy Megane eVision Concept i, jak właśnie się przekonaliśmy, ten całkiem futurystycznie wystylizowany samochód, został wdrożony do produkcji niemal bez żadnych zmian. Patrząc na przód auta, różnice są widoczne tylko we wlocie powietrza w dolnej części zderzaka oraz w wypełnieniu reflektorów - zachowały swój kształt, tylko zamiast świetlnych zygzaków w środku, mamy bardziej konwencjonalnie wyglądające diody. Inny jest też znaczek Renault, składający się teraz z niepołączonych ze sobą linii. INTERIA.PL
Warto zwrócić uwagę, że ów występ ma kontrastowe przeszycia, podobnie jak deska rozdzielcza. Na drzwiach można zauważyć drewniane inkrustacje, a tapicerka foteli nie jest gładka, lecz również ma sporą liczbę przeszyć. Można wręcz odnieść wrażenie, że Francuzi chcieli, aby ich nowy elektryk był trochę "premium". INTERIA.PL

Francuzi mają też kilka innych pomysłów na zachęcenie klientów do zakupu aut na prąd. Należy też do nich aplikacja Smart Charge, która pozwala planować ładowanie tak, by odbywało się ono po najkorzystniejszych stawkach, gdy w sieci występuje nadmiar energii.

Do elektryków przekonywać ma też program Renault Care Service, który - w razie awarii sieci elektrycznej lub rozładowania się pojazdu w trasie - oferować ma pomoc w mniej niż pół godziny. Co zabawne - Francuzi mówią zarówno o możliwości naładowania pojazdu na miejscu z mobilnej ładowarki, jak również... dowiezieniu was na miejsce lawetą.

***

Moto flesz. Odcinek 30INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas