Nowy Mercedes Vito - informacje i zdjęcia
Mercedes zaprezentował nową generację Vito, czyli użytkowej wersji klasy V. Model występuje w licznych wersjach i, co najciekawsze, będzie dostępny aż z trzema rodzajami napędu - na przednie, tylne oraz wszystkie koła.

Nowe Vito będzie oferowane jako Furgon, Mixto (z na wpół przeszklonym nadwoziem) oraz nowością w postaci całkowicie przeszklonej odmiany Tourer, która zastąpi wcześniej oferowane Kombi. Tourer występuje aż w trzech wersjach, odpowiadających potrzebom komercyjnego transportu pasażerskiego - od przewozu robotników do hotelowej taksówki.
Tak jak dotychczas, Vito będzie dostępne w dwóch wersjach rozstawu osi, trzech wersjach długości nadwozia i nawet w czterech kategoriach wagowych (dopuszczalna masa całkowita 2,5, 2,8, 3,05 lub 3,2 t). Najbardziej pojemna, tylnonapędowa odmiana o DMC 3,2 t legitymuje się rekordową w klasie ładownością 1369 kg, zaś przednionapędówka może przewieźć do 1269 kg (DMC 3,05 t). Wszystkie wersje bez wyjątku mierzą poniżej 2 m wysokości, dzięki czemu mają mieścić sie na parkingach wielopoziomowych i w myjniach automatycznych. Długość karoserii wzrosła względem poprzednika o 14 cm (489,5, 514 lub 537 cm), głównie w obszarze przedniej części nadwozia, ukształtowanej z myślą o lepszej ochronie pieszych.
Mercedes podkreśla, że model ma wygodniejsze fotele z większym zakresem regulacji, bardziej przestronną kabinę, więcej schowków oraz bogatsze wyposażenie. Lista standardowych elementów obejmuje m.in. układy Crosswind Assist (koryguje tor jazdy w obliczu bocznego wiatru) oraz Attention Assist (monitoruje stopień zmęczenia kierowcy), a za dopłatą dostępne są na przykład systemy monitorowania pasa ruchu i martwego pola, asystent parkowania, LED-owe reflektory oraz kamera cofania z funkcją zbliżania na hak holowniczy.
Mercedes Vito
Mercedes Vito (więcej informacji)
















Wydłużona ze względu na lepszą ochronę pieszych przednia część nowego Vito mieści teraz nie tylko silniki montowane wzdłużnie, ale i... poprzecznie. Te drugie występują w bazowych odmianach 109 i 111 CDI z przednim napędem. Wprawia je w ruch 1,6-litrowy turbodiesel o mocy, odpowiednio, 88 lub 114 KM. To ukłon w stronę tych, dla których najbardziej liczą się koszty, którzy pracują w pojedynkę i nie przewożą ciężkiego bagażu.
Warianty tylnonapędowe - 114 i 116 CDI oraz 119 BlueTEC - napędza 2,1-litrowy turbodiesel o mocy, odpowiednio, 136, 163 oraz 190 KM. Wszystkie silniki poza topowym współpracują seryjnie z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi. Dla Vito 114 i 116 CDI w opcji dostępny jest 7-biegowy automat, a dla 119 BlueTEC stanowi on wyposażenie standardowe. Ten ostatni wariant można też zamówić z napędem na obie osie.
Atutem Vito mają być niskie koszty eksploatacji. Najoszczędniejsza odmiana 116 CDI z tylnym napędem według Mercedesa zużywa średnio 5,7 l/100 km. Dla wybranych wersji oferowany jest zmniejszający zapotrzebowanie na olej napędowy pakiet BlueEfficiency (zawierający m.in. system start-stop i dodatkowe osłony podwozia). Interwały serwisowe sięgają nawet 40 tys. km lub dwóch lat.
W podwoziu Vito zastosowano nowe, elektromechaniczne wspomaganie i zmieniono zestrojenie tylnej osi z wahaczami wleczonymi oraz amortyzatorów i sprężyn. W opcji dostępne jest bardziej miękkie zawieszenie komfortowe.
Rynkowy debiut nowego Vito w Europie nastąpi w listopadzie br.
msob