Nowe Volvo S60 i V60 Polestar

Do gamy Volvo dołączają odświeżone "60" w sportowej wersji Polestar.

Volvo S60 i V60 Polestar konkurują z Audi S4 oraz BMW 335i.
Volvo S60 i V60 Polestar konkurują z Audi S4 oraz BMW 335i.Volvo

Przypomnijmy, że wcześniej Volvo oferowało już sedana S60 Polestar z 3-litrową jednostką T6 podkręconą z 304 do 350 KM. Był on jednak dostępny wyłącznie w Australii. Na naszym rynku "60" występowały jedynie z pakietami Polestar Performance (w przypadku wersji T6 moc rosła do 329 KM). Teraz czas na model po modernizacji - tym razem będzie on dostępny w obu wersjach nadwoziowych, również na Starym Kontynencie.

Wizytówką wersji Polestar jest charakterystyczny, niebieski lakier, spojler przedniego zderzaka i tylnej klapy, dyfuzor z podwójną końcówką wydechu oraz 20-calowe obręcze w grafitowym kolorze. Kierowca ma do dyspozycji sportową kierownicę z manetkami do ręcznej zmiany biegów i mocniej wyprofilowany fotel, a utrzymaną w ciemnej tonacji kabinę rozjaśniają błękitne akcenty.

Do napędu najmocniejszych odmian S60 i V60 służy turbodoładowana, rzędowa "szóstka" o mocy 350 KM przy 5700 obr./min i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2800 obr./min. Swój dodatkowy potencjał Volvo zawdzięcza nowej turbosprężarce twin scroll (spaliny prowadzone są do turbiny dwoma kanałami) oraz nowemu wydechowi. Siła napędowa trafia do obu osi za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni automatycznej oraz sprzęgła Haldex, które zostały usprawnione względem wersji sprzed liftingu.

Zarówno ważący sedan, jak i kombi mają takie same osiągi - od 0 do 100 km/h przyspieszają w ciągu 4,9 s, a od 0 do 200 km/h - w 17,7 s. Prędkość maksymalna obu aut została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.

Firma Polestar powstała w 1996 r. We współpracy z Volvo przygotowuje auta tej marki do sportów motorowych, zajmuje się też fabrycznym tuningiem aut tej marki.

Za skuteczne zatrzymywanie się odpowiadają wzmocnione hamulce Brembo z 6-tłoczkowymi zaciskami pływającymi i 371-milimetrowymi tarczami na przedniej osi oraz 302-milimetrowym tarczami na osi tylnej. Volvo S60 i V60 Polestar otrzymało również sztywniejsze zawieszenie z amortyzatorami firmy Öhlins oraz sprężynami o 80 proc. twardszymi od stosowanych w wersji z pakietem R-Design.

Volvo S60 i V60 Polestar

Volvo S60 i V60 Polestar (czytaj więcej)

Volvo S60 Polestar (2014)Volvo
Volvo S60 Polestar (2014)Volvo
Volvo S60 Polestar (2014)Volvo
Volvo S60 Polestar (2014)Volvo
Volvo S60 Polestar (2014)Volvo
Volvo S60 Polestar (2014)Volvo
Volvo S60 Polestar (2014)Volvo
Volvo S60 Polestar (2014)Volvo
Volvo S60 Polestar (2014)Volvo

Najszybsze "60" trafią do sprzedaży w przyszłym roku. Dostawy modelu rozpoczną się w czerwcu.

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas