Nowe Volvo S60 i V60 Polestar
Do gamy Volvo dołączają odświeżone "60" w sportowej wersji Polestar.
Przypomnijmy, że wcześniej Volvo oferowało już sedana S60 Polestar z 3-litrową jednostką T6 podkręconą z 304 do 350 KM. Był on jednak dostępny wyłącznie w Australii. Na naszym rynku "60" występowały jedynie z pakietami Polestar Performance (w przypadku wersji T6 moc rosła do 329 KM). Teraz czas na model po modernizacji - tym razem będzie on dostępny w obu wersjach nadwoziowych, również na Starym Kontynencie.
Wizytówką wersji Polestar jest charakterystyczny, niebieski lakier, spojler przedniego zderzaka i tylnej klapy, dyfuzor z podwójną końcówką wydechu oraz 20-calowe obręcze w grafitowym kolorze. Kierowca ma do dyspozycji sportową kierownicę z manetkami do ręcznej zmiany biegów i mocniej wyprofilowany fotel, a utrzymaną w ciemnej tonacji kabinę rozjaśniają błękitne akcenty.
Do napędu najmocniejszych odmian S60 i V60 służy turbodoładowana, rzędowa "szóstka" o mocy 350 KM przy 5700 obr./min i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 2800 obr./min. Swój dodatkowy potencjał Volvo zawdzięcza nowej turbosprężarce twin scroll (spaliny prowadzone są do turbiny dwoma kanałami) oraz nowemu wydechowi. Siła napędowa trafia do obu osi za pośrednictwem 6-stopniowej skrzyni automatycznej oraz sprzęgła Haldex, które zostały usprawnione względem wersji sprzed liftingu.
Zarówno ważący sedan, jak i kombi mają takie same osiągi - od 0 do 100 km/h przyspieszają w ciągu 4,9 s, a od 0 do 200 km/h - w 17,7 s. Prędkość maksymalna obu aut została elektronicznie ograniczona do 250 km/h.
Firma Polestar powstała w 1996 r. We współpracy z Volvo przygotowuje auta tej marki do sportów motorowych, zajmuje się też fabrycznym tuningiem aut tej marki.
Za skuteczne zatrzymywanie się odpowiadają wzmocnione hamulce Brembo z 6-tłoczkowymi zaciskami pływającymi i 371-milimetrowymi tarczami na przedniej osi oraz 302-milimetrowym tarczami na osi tylnej. Volvo S60 i V60 Polestar otrzymało również sztywniejsze zawieszenie z amortyzatorami firmy Öhlins oraz sprężynami o 80 proc. twardszymi od stosowanych w wersji z pakietem R-Design.
Volvo S60 i V60 Polestar
Volvo S60 i V60 Polestar (czytaj więcej)
Najszybsze "60" trafią do sprzedaży w przyszłym roku. Dostawy modelu rozpoczną się w czerwcu.
msob