Nowe Porsche Cayenne i Cayenne GTS

Pod koniec listopada Porsche zaprezentuje w Los Angeles odnowione wcielenie Cayenne GTS oraz najsłabszą odmianę z wolnossącym silnikiem 3.6 V6 o mocy 300 KM, zwaną po prostu "Cayenne".

Porsche Cayenne GTS
Porsche Cayenne GTSPorsche

Nazwa "GTS" - Gran Turismo Sport - nawiązuje do sportowego coupe 904 Carrera z 1963 roku. Porsche po raz pierwszy wykorzystało ją ponownie właśnie w Cayenne GTS, w poprzedniej generacji modelu z 2007 roku. Teraz na rynek trafia jego druga odsłona po liftingu.

Cayenne GTS ma spory, bo 11-proc. udział w sprzedaży modelu.

Do napędu auta służy już nie wolnossący, ale podwójnie turbodoładowany, benzynowy silnik V6 o pojemności 3,6 litra. Rozwija on moc 440 KM i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego (o 20 KM i 85 Nm więcej niż wolnossąca jednostka 4.8 V8 stosowana przed liftingiem). Skorzystanie z dobrodziejstw downsizingu pozwoliło ograniczyć średnie zużycie paliwa o 0,9 l/100 km, do 9,8 l/100 km. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,2 s (5,1 s z opcjonalnym pakietem Sport Chrono), a prędkość maksymalna wynosi 262 km/h (poprzednik: 5,7 s oraz 261 km/h).

Za przeniesienie siły napędowej odpowiada 8-biegowy automat.

Cayenne GTS nie jest tak mocne jak Turbo (520 KM), ale nadrabia ostrzejszym charakterem. Model otrzymał obniżone o 24 mm zawieszenie z aktywnym systemem tłumienia (z opcjonalnym układem pneumatycznym prześwit jest niższy o 20 mm), przedni pas z większymi wlotami powietrza wzorowany na wersji Turbo, wzmocnione hamulce - również z Turbo (przednie tarcze o średnicy 390 mm, tylne 358-milimetrowe), subtelne ospojlerowanie progów i klapy, 20-calowe obręcze lakierowane na czarno oraz przyciemniane lampy. Bardziej rasowe brzmienie zapewnia sportowy wydech z czarnymi końcówkami. W kabinie pojawiły się obicia z Alcantary oraz - na życzenie - dodatki takie jak tarcza obrotomierza i pasy bezpieczeństwa utrzymane w kolorze czerwonym lub srebrnym.

Porsche Cayenne 3.6 V6Porsche

Kolejna nowość Porsche to bazowe Cayenne z (fot. u góry) wolnossącym, 3,6-litrowym silnikiem V6 o mocy 300 KM, połączonym z nowym, 8-biegowym automatem. Model korzysta z gadżetów pomocnych w ograniczeniu zużycia paliwa zastosowanych już w mocniejszych wersjach - układu start-stop oraz funkcji żeglowania (działa jak "luz", rozłącza napęd po odpuszczeniu pedału gazu). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje mu 7,7 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.

Obie wersje Cayenne trafią do salonów Porsche w lutym 2015 roku. Za bazową odmianę trzeba zapłacić w Niemczech minimum 65 427 euro, a za GTS-a - co najmniej 98 152 euro.

Porsche Cayenne GTS

Porsche Cayenne GTS (więcej informacji)

Porsche Cayenne GTS (2015)Porsche
Porsche Cayenne GTS (2015)Porsche
Porsche Cayenne GTS (2015)Porsche
Porsche Cayenne GTS (2015)Porsche
Porsche Cayenne GTS (2015)Porsche

msob

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas