Nowa Toyota Hilux. Znamy polskie ceny
Do polskich salonów wjeżdża właśnie kolejna, ósma już, generacja Toyoty Hilux. Ile zapłacić trzeba za nowe wcielenie słynącego ze swej wytrzymałości pickupa japońskiej marki?

Samochód zadebiutował na tegorocznym salonie genewskim. W stosunku do poprzednika auto jest o 75 mm dłuższe i 20 mm szersze. Nowy model mierzy dokładnie 5335 mm długości i 1815 mm szerokości. O przeszło 10 cm wzrosła również szerokość skrzynio ładunkowej, która wynosi teraz rekordowe 1645 mm.
Klienci mają do wyboru odmianę z napędem na tylną lub na obie osie. Pod maską pracuje nowy, wysokoprężny silnik 2,4 l D-4D GD rozwijający 150 KM i 400 Nm. Standardem jest sześciostopniowa, ręczna skrzynia biegów. Na liście opcji znalazł się też sześciostopniowy, klasyczny, automat.
Ceny startują z pułapu 109 347 zł brutto (88 900 netto). Tyle zapłacić trzeba za auto z napędem na tył i pojedynczą kabiną (single cab). Odmiana z pojedynczą kabiną przedłużoną (single extra cab) to wydatek co najmniej 116 727 zł brutto (94 900 netto). Za wersję z kabina podwójną (double cab) zapłacimy co najmniej 135 177 zł netto (109 900 netto). Cenniki Hiluxa z napędem 4x4 rozpoczynają się kwotą 124 107 zł netto (100 900 zł).
Wysokie ceny rekompensować ma legendarna trwałość modelu. Przedstawiciele Toyoty podkreślają, że karoseria auta jest zdecydowanie sztywniejsza niż w poprzedniku (więcej spawów punktowych) a rama ma być odporna na korozję przez - co najmniej - 20 lat.