Nowa Skoda Octavia od 59 500 zł
Znamy ceny nowej Skody Octavii. Podstawowa wersja Active z 1,2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym 1.2 TSI (85 KM) kosztuje 59 500 zł.
Trzecia generacja Octavii oparta została na modułowej platformie MQB, która jest i będzie wykorzystywana przy budowie niewielkich oraz średniej wielkości samochodów koncernu Volkswagena. Powstały już na niej nowy Golf, Audi A3 oraz Seat Leon.
Nadwozie Octavii III mierzy 465,9 cm długości i 181,4 cm szerokości. To, odpowiednio, o 9 cm i o 4,5 cm więcej od poprzednika. Rozstaw osi wzrósł z 257,8 do 268,6 cm i jest o 4,9 cm dłuższy od Golfa VII. Większy jest także bagażnik, który mieści teraz od 590 do 1580 l (poprzednik: 585-1490 l).
Podobnie jak Golf VII, tak i Octavia III przeszła kurację odchudzającą - jest średnio o 100 kg lżejsza od poprzedniczki.
Do napędu nowej Skody posłuży gama benzynowych silników z rodziny TSI i wysokoprężnych z rodziny TDI. Początkowo w ofercie znajdą się benzynowe jednostki: 1.2 TSI (85 i 105 KM), 1.4 TSI (140 KM) oraz 1.8 TSI (180 KM), a także turbodiesle: 1.6 TDI (105 KM) i 2.0 TDI (150 KM). Będą one współpracować z ręcznymi przekładniami 5- lub 6-stopniowymi oraz z 6- lub 7-biegowymi,
dwusprzęgłowymi skrzyniami zautomatyzowanymi DSG.
Co ciekawe, większość wersji Octavii III otrzyma tańsze i prostsze tylne zawieszenie z belką skrętną. Konstrukcja wielowahaczowa - w poprzedniczce seryjna - zarezerwowana jest tylko dla odmian z jednostkami o mocy ponad 150 KM (aktualnie dotyczy to jedynie silnika 1.8 TSI, później także RS) oraz odmian z napędem na obie osie, które dołączą do oferty za kilka miesięcy.
W podstawowym wariancie Active nowa Octavia będzie wyposażona m.in. w: 7 poduszek powietrznych, w tym kolanową dla kierowcy, system ESP i pokolizyjny układ ACS oraz hamulec antykolizyjny Multicollision Brake, komputer pokładowy, a także elektrycznie sterowane szyby z przodu, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, centralny zamek ze zdalnym sterowaniem, klimatyzację Climatic i radio Blues (bez CD i MP3).
Wersję wyposażenia Ambition wyróżniać będą dodatkowo m.in.: przedni podłokietnik Jumbo Box, skórzana i wielofunkcyjna kierownica z obsługą radia, wyświetlacz Maxi-Dot, radio CD/MP3, czujniki parkowania z tyłu, światła przeciwmgłowe oraz 16-calowe alufelgi.
Nabywca odmiany Elegance otrzyma również m.in.: czujniki parkowania z przodu, radio z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 5,8 cala, elektrycznie składane lusterka boczne, 2-strefową klimatyzację Climatronic z czujnikiem jakości powietrza oraz 17-calowe alufelgi.
Na listę opcji nowej Skody Octavii po raz pierwszy trafią systemy takie jak asystent pasa ruchu Lane Assist, wybór profilu jazdy Drive Set Up czy aktywny tempomat.
Biorąc pod uwagę listę wyposażenia (a także nowocześniejszy silnik i bardziej wyrośnięte nadwozie), nowa Octavia jest tańsza od poprzedniczki. Dla porównania, ceny Octavii II rozpoczynają się od 55 700 zł za wersję Active z wolnossącą jednostką 1.4 o mocy 80 KM (bez upustów). Najtańsza odmiana z klimatyzacją - Family - kosztuje 57 550 zł, a za wariant Ambition - wyposażony porównywalnie do Octavii III Active (m.in. komputer pokładowy, kurtyny powietrzne) - trzeba zapłacić już 63 000 zł.
Nowa Skoda Octavia jest też symbolicznie tańsza od Golfa VII, którego ceny startują od 59 900 zł za 3-drzwiową wersję Trendline, zasilaną 85-konnym silnikiem 1.2 TSI (odmiana 5d: od 61 170 zł).
msob