Nowa gwiazda na polskich drogach. Mercedes klasy E debiutuje w Warszawie
Najnowsza, szósta generacja jednego z najważniejszych modeli spod znaku trójramiennej gwiazdy wreszcie dotarła do Polski. Po blisko pięciu miesiącach po światowej premierze, nowy Mercedes klasy E typoszeregu W214 zadebiutował w Warszawie. Wiemy ile kosztuje, co znajdzie się pod maską oraz kiedy pierwsze egzemplarze trafią do klientów.
Mercedes klasy E (W214) - czas na debiut w Polsce
Na nową odsłonę Mercedesa klasy E czekało wielu. Trudno się temu dziwić, bowiem to właśnie ten model od lat jest wizytówką marki. Owszem, najważniejsza jest flagowa klasa S, ale ta limuzyna jest zarezerwowana dla iście majętnej klienteli. Mercedes klasy E jest w hierarchii tuż pod nią, a to oznacza, że również musi trzymać bardzo wysoki poziom - przekonaliśmy się o tym podczas pierwszych dziennikarskich jazd nowym modelem.
Mercedes klasy E (W214) - nowa stylistyka i ciekawe technologie
W nowej generacji W214 poprzeczka zawieszona jest naprawdę wysoko, a przed klientami stoi spore wyzwanie. Nowy Mercedes klasy E to zupełnie odświeżona stylistyka i rozwiązania rozwiązaniom, jakich do tej pory nie było nawet we flagowej limuzynie.
Mowa tu chociażby o podświetlanej osłonie grilla, tylnych świateł do jazdy dziennej LED w kształcie trójramiennych gwiazd, gigantycznego wyświetlacza “Superscreen" z trzecim ekranem dla pasażera przedniego rzędu czy kamerze zamontowanej na szczycie deski rozdzielczej, która umożliwia branie udziału w spotkaniach biznesowych. Nowa wersja systemu multimedialnego MBUX pozwala także na szybkie i wygodne surfowanie po sieci, przewijanie TikToka czy oglądanie filmów na YouTube. Więcej o nowej klasie E pisaliśmy tutaj.
Mercedes klasy E (W214) - benzyna, diesel i hybryda plug-in
Szósta generacja Mercedesa klasy E będzie dostępna z 4- i 6-cylindrowymi jednostkami napędowymi. Klienci mają dziś do wyboru wersje benzynowe (E 200), wysokoprężne (E 220 d i E 220 d 4MATIC), a także hybrydy typu plug-in (E 300 e, E 300 e 4MATIC i E 400 e 4MATIC) z zasięgiem przekraczającym 100 km w trybie elektrycznym. W niedalekiej przyszłości oferta powiększy się również o warianty E 200 4MATIC, E 300 de i E 300 de 4MATIC, jak również 6-cylindrowe wersje E 450 d 4MATIC czy E 450 4MATIC.
E 200 | E 220 d | E 220 d 4MATIC | E 300 e | E 300 e 4MATIC | E 400 e 4MATIC | |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność | 1999 cm3 | 1993 cm3 | 1993 cm3 | 1999 cm3 | 1999 cm3 | 1999 cm3 |
Moc | 204 KM | 197 KM | 197 KM | 313 KM | 313 KM | 381 KM |
Maksymalny moment obrotowy | 320 Nm | 440 Nm | 440 Nm | 550 Nm | 550 Nm | 650 Nm |
Czas od 0 do 100 km/h | 7,5 sekundy | 7,6 sekundy | 7,8 sekundy | 6,4 sekundy | 6,5 sekundy | 5,3 sekundy |
Prędkość maksymalna | 240 km/h | 238 km/h | 234 km/h | 236 km/h | 234 km/h | 250 km/h |
Zasięg w trybie elekt. | - | - | - | 97-115 | 95-109 km | 95-109 km |
Mercedes klasy E (W214) - wersje i polskie ceny
Najnowsza generacja debiutuje rzecz jasna jako luksusowa limuzyna i praktyczne kombi, ale nie tylko. Dla tych, którzy nie chcą się przesiadać do wielkich SUV-ów, powstała podniesiona odmiana All-Terrain. Uterenowiony wariant nowej klasy E, zaprezentowany oficjalnie na tegorocznych targach IAA Mobility 2023, trafi do sprzedaży w połowie października. Polski cennik nowej limuzyny otwiera benzynowa wersja E 200 z napędem na tylną oś (269 900 zł). Z kolei za wersję E 220 d z 2-litrowym "ropniakiem" zapłacimy co najmniej 285 900 zł. Niskoemisyjna odmiana E 300 e z wtyczką startuje od 315 900 zł. Pierwsze egzemplarze nowej klasy E wyjadą na polskie drogi już pod koniec września.
Wersja | Limuzyna | Kombi |
---|---|---|
E 200 | od 269 900 zł | od 282 000 zł |
E 220 d | od 285 900 zł | od 298 000 zł |
E 220 d 4MATIC | od 299 200 zl | - |
E 300 e | od 315 900 zł | od 328 000 zł |
E 300 e 4MATIC | od 329 200 zł | - |
E 400 e 4MATIC | od 365 300 zł | - |