Nowy Mercedes Klasy E to luksusowy towar! Prawie 300 tys. zł za "golasa"
Nowy Mercedes Klasy E zadebiutował w polskim cenniku. Na dobry początek importer wprowadził do oferty sześć wariantów silnikowych, z których trzy dostępne są również w bardziej praktycznym nadwoziu Kombi. Ceny limuzyny wskazują, że nowość spod znaku trójramiennej gwiazdy to bardzo luksusowy towar. Za podstawową odmianę z 2-litrowym "benzyniakiem", trzeba zapłacić prawie 300 tys. złotych!
Długo kazał na siebie czekać, ale wreszcie jest - nowy Mercedes Klasy E debiutuje na polskim rynku. Na dobry początek polski importer proponuje sześć wariantów silnikowych, w tym trzy dostępne również w praktycznym nadwoziu Kombi.
Klienci mają z czego wybierać, bowiem dostępne są jednostki benzynowe (E 200), wysokoprężne (E 220 d i E 220 d 4MATIC), a także hybrydy typu plug-in (E 300 e, E 300 e 4MATIC i E 400 e 4MATIC) z zasięgiem przekraczającym 100 km w trybie elektrycznym.
W niedalekiej przyszłości ofertę wzbogacą kolejne warianty tj. E 200 4MATIC, E 300 de i E 300 de 4MATIC, jak również 6-cylindrowe wersje E 450 d 4MATIC czy E 450 4MATIC. W międzyczasie gama modelowa powiększy się o uterenowione kombi w wydaniu All-Terrain.
Cennik nowej limuzyny otwiera 2-litrowy “benzyniak", którego ceny w bazowym wydaniu “Avantgarde" startują od 269 900 zł. W tej cenie otrzymujemy kawał luksusowego samochodu, a wraz z nim:
- wielofunkcyjną kierownicę wykończoną skórą nappa
- 17-calowe obręcze z lekkiego stopu
- zawieszenie AGILITY CONTROL z selektywnym systemem tłumienia
- asystenta martwego pola
- asystenta znaków drogowych
- aktywnego asystenta pasa ruchu
- aktywny tempomat DISTRONIC PLUS
- reflektory LED High Performance z adaptacyjnym asystentem świateł drogowych
- kamerę cofania
- oświetlenie Ambiente z projekcją logo marki
- elektrycznie składane lusterka boczne
- pakiet integracji smartfona
- podgrzewane przednie fotele
- klimatyzację automatyczną THERMATIC
- nawigację oraz centralną poduszkę powietrzną.
Na liście opcji znajdziemy popularną wśród klientów linię AMG (26 422 zł), w której skład wchodzi wzmocniony układ hamulcowy i 19-calowe felgi, pakiet Avantagde Plus (17 471 zł) obejmujący takie dodatki jak: fotel kierowcy regulowany elektrycznie z pamięcią ustawień, reflektory DIGITAL LIGHT, pakiet parkowania z zestawem kamer 360 stopni oraz rozszerzoną rzeczywistość dla systemu MBUX. Dostępny jest również pakiet ENERGIZING Plus (18 967 zł), który rozszerza konfiguracje o klimatyzowane wielokonturowe przednie fotele, pakiet komfortowego ogrzewania czy pakiet AIR-BALANCE).
Wśród dodatków znajdziemy także znany z Klasy S zestaw wskaźników z funkcją 3D (5699 zł) oraz MBUX Superscreen, który łączy centralny ekran i wyświetlacz dla pasażera z przodu (8577 zł). Nowa Klasa E oferuje jest również dostępna z funkcją cyfrowego klucza, umożliwiając dostęp do auta za pomocą wybranych modeli smartfonów (element pakietu KEYLESS-GO za 7311 zł). Jedną z droższych opcji jest zawieszenie pneumatyczne z tylną osią skrętną (16 060 zł).
Pojawienie się nowej generacji w konfiguratorze oznacza, że od pojawienia się pierwszych egzemplarzy na drogach dzieli nas już tylko kilka tygodni. Zgodnie z obietnicą importera, samochody powinny pojawić się w europejskich salonach tej jesieni.