Niesamowity rekord Loeba na Pikes Peak!

W miniony weekend odbył się 91. wyścig Pikes Peak International Hill Climb, zwany "Wyścigiem do chmur". Tegoroczna edycja przejdzie do historii - Sébastien Loeb dojechał do mety w rekordowym czasie niespełna 8 minut i 14 sekund.

Wyczynowy Peugeot 208 T16 prowadzony przez Sébastiena Loeba.
Wyczynowy Peugeot 208 T16 prowadzony przez Sébastiena Loeba.Peugeot

Pikes Peak International Hill Climb uznawany jest za jeden z najbardziej wymagających wyścigów na świecie. Zawodnicy startują na wysokości 2 862 m n.p.m., a kończą po przejechaniu około 20 km, na wysokości 4301 m n.p.m., na szczycie góry Pikes Peak.

Wyścig po raz pierwszy odbył się w 1916 roku. Na jego trasie znajduje się 156 zakrętów, a w górnej części droga prowadzi niemal cały czas skrajem przepaści. Do niedawna nawierzchnia była częściowo asfaltowa, a częściowo szutrowa, ostatecznie jednak wyasfaltowano całość trasy.

Co roku w imprezie startuje niemal 200 zawodników, klasyfikowanych w 11 kategoriach (w tym samochody osobowe, rajdowe, wyścigówki, półciężarówki, motocykle).

Tegoroczna edycja przejdzie do historii - dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata Sébastien Loeb jadący specjalnie przygotowanym Peugeotem 208 T16 o mocy 875 KM (czytaj więcej) pobił rekord trasy, uzyskując niesamowity czas 8:13,878 (średnia prędkość - blisko 141 km/h). Wynik ten jest lepszy aż o ponad półtorej minuty od dotychczasowego rezultatu Rhysa Millena (9:46,164) z Nowej Zelandii, który jechał Hyundaiem Genesis Coupe. W tym roku Millen zajął drugie miejsce, wykręcając czas 9:02,192 (średnia prędkość - 128 km/h).

Nie był to pierwszy sukces Peugeota w tej imprezie. Model 405 T16 dwukrotnie zwyciężał w Pikes Peak w latach 1988 (Ari Vatanen) i 1989 (Robby Inser).

Peugeot 208 T16 podczas "Wyścigu do chmur"

Niesamowity rekord Loeba na Pikes Peak! (czytaj więcej)

Peugeot 208 T16Peugeot
Peugeot 208 T16Peugeot
Peugeot 208 T16Peugeot
Peugeot 208 T16Peugeot
Peugeot 208 T16Peugeot
Peugeot 208 T16Peugeot
Peugeot 208 T16Peugeot
Peugeot 208 T16Peugeot
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas