Niemcy rządzą!
Znamy już wyniki prestiżowego konkursu "Engine of the Year 2009". Jury złożone z 65 dziennikarzy z 32 krajów przyznawało nagrody w aż 12 kategoriach.
W tym roku bezkonkurencyjni okazali się inżynierowie z Niemiec. Silniki ich konstrukcji wygrały w aż 11 z 12 kategorii! Za najlepszą nowość uznano 3,8 litrowego, sześciocylindrowego boxera o mocy 385 KM od Porsche. Najwięcej powodów do zadowolenia ma jednak Volkswagen .
Jednostka 1,4 TSI zwyciężyła aż w 3 kategoriach - najbardziej prestiżowej - "najlepszy silnik roku", "zielony silnik roku" oraz "silnik roku o pojemności od 1 do 1,4 litra"! Jako silnik o najlepszych osiągach, a także najlepszą jednostkę o pojemności powyżej 4 litrów, uznano 6,2 litrowy V8 mercedesa sygnowany przez AMG, który rozwijać może nawet 525 KM i 630 Nm. Mercedes - wysokoprężną jednostką 2,1 l - zwyciężył również w kategorii "najlepszy silnik o pojemności od 2 do 2,5 litra".
Tytuły otrzymało również BMW. Jednostka 3.0 DI twin turbo wygrała w kategorii silników o pojemności od 2,5 do 3 litrów. W kategorii od 3 do 4 litrów zwyciężyła bawarska jednostka V8 4,0 o mocy 414 KM. Doładowany benzynowy motor 1,6 opracowany wspólnie z koncernem PSA wygrał w kategorii od 1,4 do 1,8 l. pojemności. Nagrodę za najlepszy silnik o pojemności od 1,8 l. do 2,0 l otrzymało też Audi za jednostkę 2,0 TFSI, która rozwija aż 350 Nm od 1500 obr./min. Jedynie w kategorii poniżej jednego litra pierwsze miejsce uzyskała firma spoza Niemiec. Najlepszą jednostką w tej klasie uznano znany m.in. z aygo silnik Toyoty o pojemności 1,0 l.