Niemcy kupują już tyle samochodów elektrycznych, ile diesli
Na rynku niemieckim udział sprzedaży samochodów elektrycznych w rynku w 2022 roku wyniósł 17,7 proc. To niemal tyle samo, ile ma wynosi udział aut z silnikami Diesla.
Spis treści:
Dane o pierwszych rejestracjach podał Federalny Urząd Transportu Samochodowego (KBA). Zgodnie z nimi, w 2022 roku 17,7 proc. zarejestrowanych w Niemczech nowych samochodów miało napęd elektryczny, a 17,8 proc. było napędzanych silnikiem Diesla.
Niemcy. Tyle elektryków ile diesli. Hybrydy w odwrocie
Udział samochodów hybrydowych typu plug-in w sprzedaży w ubiegłym roku był mniejszy i wynosił 13,7 proc, natomiast zdecydowanym liderem pozostają silniki benzynowe - ich udział w rynku wynosi 32,6 proc, co oznacza, że co trzeci sprzedany w Niemczech samochód posiada wyłącznie silnik benzynowy lub jest hybrydą bez możliwości ładowania.
KBA podał również, że sprzedaż w Niemczech w 2022 roku była o 1,1 proc. wyższa niż rok wcześniej, z salonów wyjechało 2,65 mln samochodów.
Niespełna pół miliona aut na baterie w Niemczech. A Polska wygląda bardzo blado
Dane te oznaczają, że w 2022 roku na rynku niemieckim sprzedano 470 559 samochodów elektrycznych. Dla porównania, w tym samym czasie w Polsce z salonów wyjechało 12 607 nowych samochodów osobowych i dostawczych o napędzie bateryjnym.
Liderem Volkswagen. W czołówce tylko marki niemieckie
Liderem rynku niemieckiego jest Volkswagen, który zanotował spadek sprzedaży o 1,8 proc, ale i tak ma udział na poziomie 18,1 proc. Na drugim miejscu znalazł się Mercedes, którego sprzedaż wzrosła o 8,3 proc. Dobry rok zanotowało również trzecie w zestawieniu Audi, które zwiększyło sprzedaż o 17,3 proc. Poza podium znalazło się BMW (-5,7 proc.).
Największe wzrosty sprzedaży rok do roku zanotowały marki oferujące wyłącznie elektryczne pojazdy: Polestar (166 pro.c) i Tesla (76 proc.).
***