Następca Żuka i Nysy do kosza? Polski fundusz woli Chińczyków

Dwa nowoczesne dostawcze samochody elektryczne stoją obok siebie na pustym odcinku drogi pośród zieleni, jeden prowadzony przez mężczyznę, drugi pusty.
Polskie elektryczne samochody dostawcze nie będą powstawać w kraju? Ich twórcy nie zakwalifikowali się do wsparcia w ramach KPO. Przegrali z ElectroMobility PolandKamil Chmuramateriał zewnętrzny

W skrócie

  • Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie przyznał wsparcia finansowego spółce Adaptive Motors Poland, choć ta posiada gotowe prototypy elektrycznych samochodów dostawczych.
  • Dofinansowanie z KPO otrzymała państwowa spółka ElectroMobility Poland, która nie ma jeszcze własnych prototypów.
  • Plany budowy fabryki polskich elektrycznych dostawczaków w Kleszczowie zostały poważnie zagrożone i spółka może szukać zagranicznych inwestorów.
  • Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej serwisu

Kto dostanie pieniądze z KPO?

  • PowerUp HydroTech Sp. z o.o.
  • ELECTROMOBILITY POLAND S.A.
W Innovation AG powstał czwarty w pełni funkcjonalny prototyp polskiego elektrycznego samochodu dostawczego Evanpl
Samochody już są, brakuje pieniędzy na uruchomienie produkcjiINTERIA.PL

Oddala się wizja polskiego elektrycznego auta dostawczego

Zobacz również:

Następca Żuka i Nysy do kosza? Pieniądze z KPO nie dla polskich firm

Jesteśmy rozczarowani decyzją Komitetu Inwestycyjnego, który nie zakwalifikował naszego lekkiego pojazdu dostawczego do dalszego etapu konkursu na środki z KPO
mówi prezes Adaptive Albert Gryszczuk
Napis 'MADE IN POLAND' namalowany na ciemnej powierzchni obok polskiej flagi, litery są w jasnoniebieskim kolorze.
EvanPL od podstaw został zaprojektowany w PolscePaweł RygasINTERIA.PL

Hub elekromobilności zamiast fabryki w Kleszczowie?

Co dalej z elektrycznym następcą Żuka i Nysy?

Z pewnością na dziś nie rezygnujemy z Kleszczowa, bo w skali kraju jest to miejsce wyjątkowe, jeżeli chodzi o uwarunkowania dla przedsiębiorców i otwartość na nowe biznesy oraz innowacyjne inicjatywy, takie jak nasz
– mówi w rozmowie z Interią Albert Gryszczuk.
Jeździmy polskim elektrycznym samochodem dostawczym EVAN1 z Innovation AGINTERIA.PL