Najszybsze samochody Ameryki

Amerykański tygodnik "Forbes" przygotował zastawienie najszybszych samochodów. Niestety Amerykanie, jak to Amerykanie, zapatrzeni są w czubek własnego nosa, dlatego zestawienie obejmuje tylko pojazdy produkowane za oceanem.

SSC Ultimate Aero / Kliknij
SSC Ultimate Aero / KliknijINTERIA.PL

Tym niemniej, dla fanów amerykańskich motoryzacji, fantazyjnych stylizacji, wyścigów "na ćwiarę", niewysilonych olbrzymich silników i legendarnych "muscle-carów" poniższy ranking może być interesujący. A może nie tylko dla nich?

O pozycji w zestawieniu decydowała oficjalna maksymalna prędkość podawana przez producenta (w wypadku elektronicznego ograniczenia prędkości pod uwagę brano ów limit).

1. SSC Ultimate Aero

INTERIA.PL

Pierwsze miejsce i miano najszybszego amerykańskiego pojazdu przypadło SSC Ultimate Aero. Ten produkowany na indywidualne zamówienia sportowy bolid napędzany jest 1046-konnym silnikiem V8, a waży tyle co... Dodge Neon. Prędkość maksymalna w zależności od wersji wynosi od 420 do 445 km/h! Niestety żaden SSC nigdy na żadnym torze nie osiągnął takiej prędkości, a została ona wyliczona z testów przeprowadzonych w tunelu aerodynamicznym. Cena SSC Aero to 654,500 dolarów.

2. Saleen S7 Twin Turbo

INTERIA.PL

Saleen należy do bardziej znanych marek niż SSC. Chociaż na drogach samochody tej firmy są równie rzadkim zjawiskiem, to dużo częściej spotykane są na torach, w różnych zawodach sportowych (jeden od kilku lat jeździ nawet w Polsce). Najszybszy model napędzany jest podwójnie doładowanym 750-konnym silnikiem V8. Dzięki temu osiąga prędkość od 385 do 420 km/h, a do setki rozpędza się w 2.9s. Cena 555 tysięcy dolarów.

3. Evans 387 i 487

INTERIA.PL

Evans to mała firma, która od 1986 roku buduje wyścigowe samochody z homologacją drogową. Oba modele, 387 i 487 napędzane są siedmiolitrowymi silnikami V8 o mocy 550 KM. Chociaż pojazdy przeznaczone są na tor, to wyposażono je np. w klimatyzację i zmieniarkę CD. Prędkość maksymalna: 330 km/h. Cena: 170-175 tysięcy dolarów.

4. Ford GT

INTERIA.PL

Ten wyprodukowany w krótkiej serii Ford nawiązuje do kultowego poprzednika, sportowego samochodu, który był jednym z największych sukcesów tego producenta. GT napędzane jest doładowanym silnikiem V8 o pojemności 5.4l o mocy 550 KM. Prędkość maksymalna 330 km/h. Cena: 141 tysięcy dolarów.

5. Chevrolet Corvette Z06

INTERIA.PL

Najnowsza generacja Corvetty jest równocześnie najszybszą w historii. Trzeba też przyznać, że 66 tysięcy dolarów za samochód z 505-konnym silnikiem, który może osiągnąć prędkość maksymalną 320 km/h to cena niewygórowana... Akceptowalne jest również zużycie paliwa, które w mieście wynosi tylko około 15 litrów na 100 km.

6. Dodge Viper SRT-10

INTERIA.PL

Kolejny legendarny przedstawiciel sportowych amerykańskich samochodów. Napędzany 510-konnym silnikiem V10 osiąga prędkość maksymalną 305 km/h i rozpędza się do "setki" w mniej niż 4 sekundy. Co ciekawe dane te dotyczą również kabrioletu... Cena: 86 tysięcy dolarów.

7. Mullen M-11

INTERIA.PL

Mullen to mała firma, która wykorzystując silniki innych producentów produkuje ręcznie samochody oraz sprzedaje zestawy do samodzielnego montażu. M-11 napędzane jest pochodzącym z Corvetty silnikiem V8 o mocy 400 KM. Z kolei skrzynia biegów pochodzi od Porsche. Prędkość maksymalna tego samochodu przekracza 290 km/h, a cena wynosi 70 tysięcy dolarów.

8. Panoz Esperante GTLM

INTERIA.PL

Panoz to niewielka firma produkująca w krótkich seriach sportowe modele. Flagowym pojazdem jest Esperante GTLM, który kosztuje ponad 120 tysięcy dolarów. W zamian dostajemy pojazd z 420-konnym silnikiem V8, który osiąga prędkość maksymalną 290 km/h.

9. Chrysler 300C SRT8, Dodge Charger SRT8 i Dodge Magnum SRT8

INTERIA.PL

Rodzina samochodów, które w prosty sposób nawiązują do dawnych "muscle-carów". Napędzane 425-konnymi silnikami V8 o pojemności 6.1l osiągają prędkość maksymalną od 265 do 275 km/h i kosztują od 38 tysięcy (Charger i Magnum) do 43 tysięcy dolarów (300C).

10. Cadillac CTS-V

INTERIA.PL

CTS to pierwszy samochód Cadillaca ze sportowej serii V, do której należą również STS i XLR. Napędzany pochodzącym z Corvetty silnikiem V8 o mocy 400 KM CTS-V osiąga prędkośc maksymalną 260 km/h. Cena: 51 tysięcy dolarów.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas