Miażdżące orzeczenie sądu w sprawie strefy czystego transportu w Krakowie

WSA w Krakowie unieważnił uchwałę Rady Miasta wprowadzającą strefę czystego transportu. Miażdżące uzasadnienie
WSA w Krakowie unieważnił uchwałę Rady Miasta wprowadzającą strefę czystego transportu. Miażdżące uzasadnienieBeata ZawrzelReporter

Kraków bez strefy czystego transportu

Sąd "zmiażdżył" uchwałę Rady Miasta

Powołany przepis w poprzednim brzmieniu - obowiązującym do dnia 23 grudnia 2021 r. - jednoznacznie wskazywał, że strefą może być objęty tylko teren o szczególnych właściwościach (teren śródmiejskiej zabudowy lub jej części). Obecnie takiego ograniczenia już nie ma, ale wciąż ustawodawca przewiduje nie tyle możliwość ustanowienia określonych zakazów na terenie gminy, ile możliwość ustanowienia na terenie gminy strefy, w której zakazy te będą obowiązywać.
Już zatem wykładnia literalna art. 39 ust. 1 u.e.p.a. prowadzi do wniosku, że objęcie strefą czystego transportu całej gminy nie jest dopuszczalne.
czytamy w uzasadnieniu
Abstrahując od niedopuszczalności objęcia strefą czystego transportu całej gminy z przyczyn formalnoprawnych, warto zwrócić uwagę na rysujący się na tle uzasadnienia projektu zaskarżonej uchwały oraz przedłożonych materiałów deficyt merytorycznej argumentacji mającej przemawiać za takim rozwiązaniem.
Zakres i stopień szczegółowości dyrektyw, o których mowa, zależy od uznania prawodawcy lokalnego, natomiast niedopuszczalne jest całkowite odstąpienie od ich sformułowania - a taka sytuacja ma miejsce w zaskarżonej uchwale
czytamy w uzasadnieniu

Kiedy strefa czystego transportu w Krakowie? Sprawa wróci po wyborach

Polski autobus wodorowy NesoBus na testach w SosnowcuPolsat News