Mercedes CLS po liftingu - informacje i zdjęcia
Wygładzony przedni pas, inteligentne oświetlenie LED-owe, 9-biegowy automat, nowe silniki i multimedia - oto lifting CLS-a w skrócie.
Pierwsza generacja CLS-a (typoszereg C 219) zadebiutowała w roku 2004, dając początek segmentowi "czterodrzwiowych coupe". Druga odsłona modelu, utrzymana w bardziej muskularnej stylizacji (typoszereg C 218), wytwarzana jest czterech lat. W 2012 roku poza sedanem pojawi się także kombi zwane Shooting Brake.
Zmodernizowany CLS wyróżnia się łagodniejszymi rysami przedniego pasa, zaopatrzonego w osłonę chłodnicy z "diamentowym" wypełnieniem oraz w zderzak z szerokimi wlotami powietrza. Nowe są także przyciemniane klosze tylnych lamp i opcjonalne przednie reflektory Multibeam LED. Te ostatnie składają się z 24-diodowych modułów świateł drogowych, umożliwiających precyzyjne maskowanie podjazdów nadjeżdżających z przeciwka i permanentną jazdę na "długich". Za rozpoznawanie pojazdów odpowiada kamera umieszczona za przednią szybą. Drugi moduł, odpowiadający za światła mijania, ma funkcję obracania się na zewnątrz pod kątem do 12 stopni. Przydaje się ona do doświetlania zakrętów na wejściu i wyjściu - nawet wtedy, gdy kierowca nie skręca lub nie prostuje jeszcze kół, oraz pokonywaniu rond. Na podstawie informacji z nawigacji system włącza diody jeszcze przed wjazdem na skrzyżowanie.
W kabinie CLS-a uwagę zwraca wolnostojący, 8-calowy ekran nowego systemu multimedialnego z dostępem do sieci (opcjonalnie - LTE) oraz trójramienna kierownica podobna do tej z klasy S Coupe. Centralny panel sterowania wzbogacił się o dwa dodatkowe przyciski, ułatwiające dotarcie do wybranych funkcji, a na liście dostępnych konfiguracji pojawiły się nowe tapicerki oraz zestawienia kolorystyczne.
Nowości pojawiły się także w palecie silników. Dołączył do niej bazowy turbodiesel CLS 220 BlueTEC o mocy 170 KM i 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a benzynowy wariant CLS 350 z wolnossącą jednostką V6 o pojemności 3,5 litra (306 KM, 370 Nm) zastępuje odmiana CLS 400 z 3-litrowym silnikiem V6 biturbo (333 KM i do 480 Nm momentu). Poza tym lista dostępnych jednostek obejmuje turbodiesle CLS 250 BlueTEC (204 KM) i CLS 350 BlueTEC (258 KM) oraz benzynowe V-ósemki CLS 500 (408 KM) i CL 63 AMG (557 lub 585 KM).
Przy okazji, z czterech do sześciu rośnie liczba wersji z napędem na obie osie 4Matic (dodatkowo CLS 250 BlueTEC oraz CLS 400), a cztery silniki otrzymują do współpracy 9-biegowy automat 9G-TRONIC (CLS 220 BlueTEC, CLS 250 BlueTEC, CLS 350 BlueTEC oraz CLS 500).
Mercedes zaktualizował też listę wyposażenia z zakresu aktywnego bezpieczeństwa i dodał do niej najnowsze pozycje z klasy i S (m.in. układ wykrywania pieszych i wykrywania niebezpiecznych obiektów na skrzyżowaniach). Nabywcy CLS-a będą mogli skorzystać także z nowego pakietu usług Mercedes me, zapewniających zdalną pomoc w razie wypadku lub awarii oraz internetowy kontakt z samochodem. Za pośrednictwem specjalnego serwisu internetowego można sprawdzić np. poziom paliwa w zbiorniku lub skontrolować zamknięcie drzwi.
Mercedes CLS po liftingu pojawi się w polskich salonach na początku 2015 roku.
msob