McLaren 620R pojawił się w Polsce

Limitowana wersja modelu wzorowanego na samochodzie wyścigowym klasy GT4, pojawiła się właśnie w polskim salonie McLarena.

McLaren 620R
McLaren 620RInformacja prasowa (moto)

Wyścigowy model 570S GT4 okazał się na tyle sporym sukcesem, że McLaren postanowił stworzyć jego drogową wersję. 620R zasadniczo bazuje na cywilnym 570S, ale czerpie też z jego wyścigowego brata. Przykładowo podwozie wykonano z jednego kawałka włókna węglowego (Brytyjczycy nazywają je Monocell II) i jest takie samo, jak w modelu torowym.

Z GT4 zapożyczono także aerodynamikę, a więc przedni zderzak z dużym splitterem, szerokie nakładki na progi oraz wielki tylny spojler i dyfuzor. To wszystko pozwala uzyskać 185 kg docisku przy 250 km/h. Ze świata wyścigów pochodzi także zawieszenie pozwalające na ręczną regulację (32 ustawienia).

Wnętrze jest takie samo, jak w innych modelach McLarena, ale jeszcze bardziej spartańskie. Deskę rozdzielczą wykończono alcantarą oraz włóknem węglowym. Klimatyzacja oraz system multimedialny to opcje (na szczęście bezpłatne), a kubełkowe fotele z włókna węglowego są niezwykle cienkie. Wyposażono je oczywiście w sześciopunktowe pasy, ale na szczęście auto ma na wyposażeniu też zwykłe.

McLaren 620RInformacja prasowa (moto)

McLaren 620R napędzany jest podwójnie doładowanym silnikiem V8 o pojemności 3,8 l, generującym 620 KM oraz 620 Nm maksymalnego momentu obrotowego. A ponieważ auto ważny na sucho zaledwie 1282 kg, przyspiesza do 100 km/h w 2,9 s, 200 km/h zobaczymy po 8,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 322 km/h. O odpowiednią siłę hamowania dbają karbonowo-ceramiczne hamulce z tarczami o średnicy 390 mm (przód) i 380 mm (tył).

McLaren 620RInformacja prasowa (moto)

Zamówienia na najnowszego McLarena ruszyły w lutym, więc chętni powinni się spieszyć. Producent przewidział zbudowanie tylko 350 sztuk. Wszystkie są składane ręcznie w Wielkiej Brytanii. Cena to 250 tys. funtów.

McLaren 620RInformacja prasowa (moto)
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas