Krzysztof Rutkowski sprawił sobie prezent - McLarena 750s za dwa miliony
Krzysztof Rutkowski sprawił sobie i swojej rodzinie świąteczny prezent - wartego ponad 2 mln zł McLarena 750S Spider. Najwyraźniej detektyw pozazdrościł samochodu Smolastemu, który swojego McLarena 750S odebrał kilka miesięcy wcześniej.
Spis treści:
Krzysztof Rutkowski to znany detektyw o niekonwencjonalnym stylu bycia. Nic więc dziwnego, że po odbiór nowego auta Rutkowski wybrał się z całą rodziną, a wyprawa była obszernie relacjonowana w mediach społecznościowych.
McLaren 750S Spider dołącza do kolekcji Rutkowskiego
To właśnie stąd wiemy, że McLaren to wersja Spider, a więc pozbawiona dachu. Rutkowski pochwalił się również, że auto będzie już 18. samochodem w jego kolekcji, w której znajdują się m.in. Mercedes-AMG G63, opancerzony pojazd produkcji AMZ Kutno o nazwie Tur, a także Mercedes klasy S, BMW serii 7, Mercedes-AMG GT S, GLE i GLS oraz Audi A8 i Hummer H1.
Pierwszego McLarena 750S w Polsce nabył Smolasty
McLaren 750S został zaprezentowany kwietniu 2023 roku, jako następca cenionego modelu 720S. Pierwsze egzemplarze wyjechały z salonów dopiero w 2024 roku.
Pierwszy egzemplarz w Polsce nabył znany raper Smolasty, który auto w wersji coupe odebrał w maju. Raper miał pecha, bo zaledwie dwa miesiące później doprowadził do stłuczki, w której uszkodził nie tylko swoje auto, ale jeszcze dwa inne.
McLaren 750S to 740 KM i 800 Nm. Od 0 do 100 km/h w 2,8 sekundy
McLaren 750Sjest nie tylko lżejszy i nowocześniejszy od swojego poprzednika, ale także szybszy i mocniejszy.
Brytyjski supercar jest napędzany przez czterolitrowy silnik V8 z podwójnym doładowaniem, który generuje 740 KM i 800 Nm. Moment obrotowy trafia wyłącznie na tylne koła za pośrednictwem 7-biegowej dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów.
Jak można się domyślić, powyższe wartości przekładają się bezpośrednio na osiągi auta. McLaren 750S jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100 km/h w zaledwie 2,8 sekundy. Do jazdy z prędkością 200 km/h wystarczy natomiast 7,8 sekundy.
Brytyjczycy podkreślają przy tym, że wchodzeniu na obroty towarzyszą "nowe" doznania dźwiękowe. Wszystko za sprawą przerobionego układu wydechowego z centralnym wylotem, którego konstrukcja została zainspirowana słynnym modelem P1.
Inżynierowi duży nacisk położyli na utrzymanie w ryzach samochodu. 750S jest lżejszy od swojego poprzednika o ponad 30 kilogramów. W osiągnieciu takiej wagi pomogło szerokie zastosowanie włókna węglowego, lżejsze elementy zawieszenia czy nowe kute felgi. Dzięki powyższym zmianom, 750S waży tylko 1281 kg w odmianie Coupe i 1326 kg w wariancie Spider.